Od Beethovena do Zelenki. Specjalne wydanie audycji

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2019 13:46
W związku z żałobą narodową w programie "Dwójki na życzenie" wysłuchaliśmy stosownej do tego wydarzenia muzyki.
Audio
  • Od Beethovena do Zelenki. Specjalne wydanie audycji (Dwójka na życzenie)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: imagefactory/shutterstock.com

Płyty, które były do rozdania w tym tygodniu, przechodzą na tydzień następny, lista pozostaje bez zmian, a głosowanie zostaje przedłużone do 22 lutego.

Program audycji:

Mikołaj Zieleński Communiones totius anni (wybrane) w opr. instrum., wyk. La Tempesta, dyr. Jakub Burzyński; Johann Gottlieb Goldberg Koncert klawesynowy d-moll, cz. II i III, wyk. Alina Ratkowska, Goldberg Baroque Ensemble; Jan Dismas Zelenka S’una sol lagrima, wyk. Jakub Józef Orliński, Il Pomo d’Oro, dyr. Maksym Emelianczew; Feliks Mendelssohn Sen nocy letniej, cz. VI Nokturn, wyk. Philharmonia Orchestra, dyr. Otto Klemperer; Ludwig van Beethoven, Trio fortepianowe G-dur op. 1 nr 2, cz. II Largo con espressione, wyk. Olyver Schyder Trio; Piotr Czajkowski Serenada melancholijna op. 26, wyk. Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, dyr. Andre Litton; Stanisław Moniuszko Msza żałobna g-moll, wyk. Marta Boberska, Agnieszka Rehlis, Rafał Bartmiński, Jarosław Bręk, Chór Filharmonii Narodowej, dyr. Henryk Wojnarowski; Sergiusz Rachmaninow II Symfonia e-moll op. 27, cz. III Adagio, wyk. London Symphony Orchestra, dyr. Walery Giergiew; Sergiusz Rachmaninow Wokaliza op. 34 nr 1, wyk. Matt Haimowitz, Christopher O’Riley; Jan Sebastian Bach Sonata na skrzypce solo nr 2 a-moll BWV 1003, wyk. Krzysztof Lasoń; Jerzy Fryderyk Haendel Lascia ch’io pianga, wyk. Joyce DiDonato; Jerzy Fryderyk Haendel Suida d-moll HWV 448, wyk. Mara Galassi; Jean-Philippe Rameau Suita klawesynowa a-moll, cz. Allemande, wyk. Trevor Pinnock.

***

Tytuł audycji: Dwójkę na życzenie

Prowadzi: Maciej Łukasz Gołębiowski

Data emisji: 16.02.2019

Godzina emisji: 10.00 

pg

Zobacz więcej na temat: muzyka klasyczna
Czytaj także

Muzyka czasów Jane Austen. Profesjonalizm był niewskazany

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2019 12:51
- W angielskich salonach do dobrego tonu należał swego rodzaju wykonawczy dyletantyzm. Wyszkolona śpiewaczka nie miała wstępu do wyższych sfer - o specyfice brytyjskiej muzyki z przełomu XVIII i XIX wieku opowiadała w Dwójce Karolina Brachman.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szymon Komasa: pieśni miłosne to intymna forma wyrazu

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2019 13:25
- Pieśni reprezentują artystę, pokazują kim jest naprawdę i są niezwykle indywidualną formą interpretacji. Pokazują, jak odbieramy świat i jaką mamy wrażliwość. To bardzo intymna forma wyrazu i kontaktu artysty ze słuchaczami - mówił w Dwójce znakomity śpiewak operowy.
rozwiń zwiń