X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Opera Rara. Dyrektor artystyczny festiwalu: unikamy wydeptanych ścieżek

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2020 18:04
- Mamy ten komfort, że możemy sobie pozwolić na pokazywanie tytułów, które przynajmniej od czasu do czasu powinny być pokazywane. Zwłaszcza że w historii muzyki zdarzało się czasami tak, że jakieś ważne pozycje repertuarowe z powodów wręcz przypadkowych lądowały na półkach tych rzadziej odkurzanych - mówił w Dwójce Jan Tomasz Adamus.
Audio
  • O programie tegorocznego festiwalu Opera Rara w Krakowie (Wybieram Dwójkę)
Jan Tomasz Adamus
Jan Tomasz AdamusFoto: Igor Zehl/PAP/CTK

Tegoroczny festiwal Opera Rara w Krakowie rozpocznie się w czwartek (23.01) i potrwa do 14 lutego. W jego trakcie będzie można usłyszeć dzieła raczej rzadko grywane, pochodzące z różnych epok i reprezentujące różne stylistyki. - Jest to bardzo ważne wydarzenie kulturotwórcze w tym sensie, że robi to, co powinno być codziennością w świecie sztuki. Czyli eksperymenty, poszukiwanie nowych dróg itd. - Tłumaczył Jan Tomasz Adamus.

"Mosty zamiast murów". Program Festiwalu Opera Rara 2020 >>>

Festiwal otworzy opera "Sigismondo" Gioacchina Rossiniego. Jedną z partii w spektaklu wykona sopranistka Marzena Lubaszka. - Jest to dzieło fantastyczne pod każdym względem. Myślę, że zostanie też fantastycznie wykonane. Miejsce do tego jest idealne. Teatr im. Słowackiego to bardzo inspirująca scena wydobywa z artystów wszystko to, co w nich najlepsze - podkreślała śpiewaczka.

Jak zdradził Jan Tomasz Adamus, jedno z dzieł w repertuarze tegorocznego festiwalu Opera Rara będzie nawiązywać do 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau.

***

Tytuł audycji: Wybieram Dwójkę 

Prowadził: Jakub Kukla

Goście: Jan Tomasz Adamus (dyrygent, dyrektor artystyczny festiwalu Opera Rara 2020), Marzena Lubaszka (sopranistka)

Godzina emisji: 16.30

Data emisji: 22.01.2020

pg/ac


Czytaj także

Polacy w Metropolitan Opera. Byliśmy tam od początku

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2019 15:52
- Już podczas drugiego wieczoru inaugurującego działalność opery nowojorskiej w 1883 roku, gwiazdą była Marcelina Sembrich-Kochańska. Specjalnie dla niej wystawiono "Łucję z Lammermooru" - opowiadał w Dwójce krytyk Jacek Marczyński
rozwiń zwiń

Czytaj także

Aleksandra Kurzak: klucz do "Traviaty" zapisany jest w partyturze

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2020 15:26
- Jeśli dokładnie spojrzymy na to, co napisał Verdi, to naprawdę nie trzeba tutaj wymyślać zbyt dużo. Wystarczy trzymać się tego, co jest napisane w partyturze i kreowanie postaci wyjdzie znakomicie - mówiła w Dwójce znakomita sopranistka, która w sobotę (18.01) wystąpiła w Nowym Jorku w operze "Traviata" Giuseppe Verdiego.
rozwiń zwiń