X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Kwartet im. Pavla Haasa na Festiwalu Eufonie

Ostatnia aktualizacja: 19.11.2019 18:26
Kwartet smyczkowy Pavel Haas Quartet we wtorek 19 listopada 2019 roku zagra podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Europy Środkowo-Wschodniej "Eufonie". Grupa zaprezentuje słuchaczom zarówno kompozycje autorów zaliczanych obecnie do klasyki gatunku jak i współczesnych.
Audio
  • Rozmowa z muzykami z Kwartetu im. Pavla Haasa (Wybieram Dwójkę)
Pavel Haas Quartet
Pavel Haas Quartet Foto: Mat. promocyjne

Usłyszeć będzie można m.in. A Midsummer Quartet Ľubicy Čekovskiej, IV Kwartet smyczkowy Béla Bartóka czy II Kwartet smyczkowy "Listy intymne" Leoša Janáčka - ostatni utwór, jaki stworzył czeski kompozytor. Muzycy podkreślili, że utwór Janáčka jest jednym z najważniejszych dzieł w ich repertuarze. - Muzyczny świat Janáčka jest zupełnie odrębny, nieporównywalny z niczym innym. On po prostu stworzył swój własny język - opowiadali artyści. - Nikt nie mógł się z nim równać. Jak wiemy, czerpał on z tradycyjnej muzyki Moraw, ale te nawiązania nie są zbyt dosłowne.

Muzycy zaznaczyli, że nigdy nie grali wszystkich trzech utworów podczas jednego koncertu, więc będzie to dla nich pewnego rodzaju eksperyment. Jednak ich zdaniem Bartók wypadnie dobrze w zestawieniu z Janáčkiem, ponieważ obaj muzycy mają ze sobą wiele wspólnego, jak chociażby nawiązania do muzyki tradycyjnej.

Muzycy wspominali również, skąd wziął się pomysł na nazwę zespołu, opowiadali historię, która kryje się w utworze A Midsummer Quartet Ľubicy Čekovskiej, a także czy istotne jest dla nich wykonywanie muzyki współczesnej.

***

Rozmawiała: Monika Zając

Goście: Muzycy z Kwartetu im. Pavla Haasa

Data emisji: 19.11.2019

Godzina emisji: 17.10

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

am

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rossen Gergov: u dyrygenta najważniejsza jest osobowość i pokora

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 18:09
- Teraz aspekt społeczny muzykowania jest być może nawet ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej - mówił w Dwójce ceniony bułgarski dyrygent, który poprowadził koncert otwarcia na festiwalu Eufonie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

David Krakauer: "Lament" brzmiał jak muzyczny portret strachu

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 20:00
- Połowa partii klarnetu to przejmujące zawodzenie i krzyk rozpaczy, do tego motywy z Symfonii fantastycznej Berlioza, nagranie śpiewu jego babci i ludowych ukraińskich lamentów – całość dała zadziwiający efekt - znakomity klarnecista mówił w Dwójce o utworze Mathew Rosenbluma, który zabrzmiał podczas koncertu otwarcia festiwalu "Eufonie".
rozwiń zwiń