X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Krzysztof Knittel: w tym roku "Ad Libitum" będzie elektroniczne

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2019 16:00
- Przede wszystkim jest to spotkanie, rozmowa, która nie ma założonych z góry wytycznych. Każdy z nas mówi, co czuje i co myśli. I podobnie jest w improwizacji swobodnej, która nie używa żadnych idiomów - mówił w Dwójce dyrektor artystyczny Festiwalu "Ad Libitum".
Audio
  • Krzysztof Knittel o Festiwalu "Ad Libitum" (Wybieram Dwójkę)
Festiwal Ad Libitum 2019
Festiwal Ad Libitum 2019Foto: Mat. prasowe

Krzysztof Knittel zaznacza, że "Ad Libitum" to coś więcej, niż tylko festiwal. W miejsce gotowych produktów, prezentowanych na świecie koncertów i performance’ów jest muzyka improwizowana, eksperyment i przestrzeń dla spotkania różnych artystów o różnych wrażliwościach i pochodzących z różnych światów. Tematem tegorocznej odsłony Festiwalu Ad Libitum jest improwizacja w dynamicznie poszerzającym się świecie mediów.

Jak podkreśla kompozytor, w tym roku festiwal głównie skupia się na muzyce elektronicznej. - Jest dużo muzyki realizowanej na komputerze, na syntezatorach analogowych - takim syntezatorem posługuje się np. Thomas Lehn, austriacki kompozytor i performer. Oprócz niego będą wybitni elektronicy, tacy jak Alvin Curran i Richard Teitelbaum, którzy zagrają w trio z Frederickiem Rzewskim. To trio ma swoją nazwę, Musica Elettronica Viva, i istnieje od wielu lat - mówił Krzysztof Knittel.

Czy twórcę ograniczają jakieś ramy? Jak na tle świata prezentują się polscy twórcy muzyki improwizowanej? Kogo jeszcze usłyszymy podczas tegorocznej odsłony Festiwalu "Ad Libitum"? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Bartosz Panek

Gość: Prof. Krzysztof Knittel (kompozytor, dyrektor artystyczny festiwalu Ad Libitum, promotor muzyki improwizowanej, wykładowca)

Data emisji: 8.10.2019

Godzina emisji: 16.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Wybieram Dwójkę".

am/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Steve Coleman: muzyka to artefakt

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2018 11:48
- Dla mnie wszystko pochodzi z jednego źródła – od nas samych. Matematyka, filozofia, muzyka, cokolwiek – to my jesteśmy źródłem wszystkiego. Ludzie znikają – wszystkie twory ludzkiej działalności znikają z nimi. Jeśli chcesz je zrozumieć, musisz zrozumieć ludzi i siebie samego - mówił w Dwójce słynny amerykański muzyk jazzowy i kompozytor.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sten Sandell: słowa dyrygują moją improwizacją

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2019 09:08
- Mój doktorat dotyczył muzyki wewnątrz języka. Badam, co dzieje się wewnątrz słów nie pod względem znaczeniowym, a raczej na płaszczyźnie brzmieniowej - mówił w Dwójce wybitny szwedzki improwizator.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Michael Zerang: przekonałem się, że muzyka ma potencjał transformacyjny

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2019 15:33
- Siedząc na widowni, mam w nosie, czy muzyka jest komponowana, czy improwizowana. Niby jestem muzykiem, takie mam wykształcenie, więc w jakimś sensie mogłyby to być dla mnie interesujące, ale najważniejsze jest to, czy muzyka mnie odmienia - mówił w Dwójce jeden z najwyżej cenionych improwizujących perkusistów świata.
rozwiń zwiń