X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Zagadka "Starej kobiety" Quentina Massysa

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2016 18:00
- W renesansowych portretach bardzo rzadko mamy do czynienia z przedstawieniami brzydoty, która była kojarzona ze starością i głupotą - mówiła w Dwójce Grażyna Bastek.
Audio
  • Zagadka "Starej kobiety" Quentina Massysa (Jest taki obraz/Dwójka)
Fragment obrazu Stara kobieta Quentina Massys
Fragment obrazu "Stara kobieta" Quentina MassysFoto: domena publiczna (wikimiedia)

Co skłoniło niderlandzkiego malarza przełomu XV i XVI wieku do namalowania groteskowego wizerunku kobiety? Jedna z hipotez mówi, że może być to złośliwy portret XIV-wiecznej księżniczki Tyrolu, o której przeciwnicy mówili, że jest rozwiązła i ma "gębę jak kieszeń". Z kolei współczesny lekarz Michael Baum przypuszczał, iż obraz może przedstawiać osobę cierpiącą na syndrom Pageta. Choroba ta deformuje kości twarzy.

W audycji zastanawialiśmy, kto mógł zamówić taki portret, czy ma on coś wspólnego z Leonardem da Vinci, ale też czy wpłynął na wizerunek jednej z postaci książki "Alicja w Krainie Czarów".


***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek (historyk sztuki)

Data emisji: 8.05.2016

Godzina emisji: 10.15

bch/mg
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wizja Rembrandta: Jezus jak Łazarz

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2016 11:00
- Pierwotna wersja "Zmartwychwstania" dokładnie odwzorowywała sceną biblijną. Ostateczny jego kształt to oryginalna interpretacja Rembrandtowska - podkreśliła dr dr Grażyna Bastek, opowiadając o jednym z pięciu obrazów cyklu pasyjnego, zamówionych do komnat księcia Frederika Hendrika Orleańskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Andrea Mantegna i pierwszy Chrystus w skrócie

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2016 16:00
– Nie było wcześniej w historii malarstwa przypadku, by Chrystusa pokazywać od strony stóp w tak dużym skrócie perspektywicznym – mówiła dr Grażyna Bastek o "Opłakiwaniu zmarłego Chrystusa".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy Caravaggio za 120 mln euro jest autentyczny?

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2016 14:00
W Tuluzie w spadku otrzymanym przez pewną rodzinę znalazł się obraz przedstawiający Judytę odcinającą głowę Holofernesowi. Po niemal dwóch latach badań uznano go za dzieło Caravaggia...
rozwiń zwiń