X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Lot". Jak odczytywać rzeźbę Romana Stańczaka?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2019 12:16
- To, co mi się podoba w tym projekcie, to jego niesłychana duchowość oraz to, że jest otwarty na bardzo wiele interpretacji. O nadziei, o bezinteresownym wysiłku, o tym, że rzeczy, które wyglądają tak, a nie inaczej, można przemienić, zrobić z nich nowe dzieło, nową jakość - mówiła w Dwójce Hanna Wróblewska, dyrektor Zachęty.
Audio
  • Hanna Wróblewska o rzeźbie "Lot" Romana Stańczaka i 58. Międzynarodowej Wystawie Sztuki - La Biennale di Venezia (Poranek Dwójki)

Wywrócony na lewą stronę samolot ze skrzydłami wewnątrz kadłuba, elementami kokpitu i pokładu oraz siedzenia pasażerów widocznymi na zewnątrz - rzeźba Romana Stańczaka w Pawilonie Polskim została uznana za jedną z najciekawszych prac na 58. Międzynarodowej Wystawie Sztuki - La Biennale di Venezia. Prestiżowy magazyn "The Art Newspaper" wymienił rzeźbę "Lot" wśród pięciu najciekawszych ekspozycji do obejrzenia podczas wystawy. Praca wzbudziła też zainteresowanie krytyków innych renomowanych mediów.

- Niesłychanie ważny dla artysty był kontekst lat 90. w Polsce. On właśnie wtedy studiował. Przechodził m.in. przez pracownię Grzegorza Kowalskiego, czyli jest kolegą Althamera, Kozyry i Żmijewskiego. Są to artyści, którzy w latach 90. tworzyli sztukę krytyczną, choć wtedy jeszcze tak nienazwaną. Dorastali oni w procesie przyspieszonej transformacji i zmian w Polsce. Projekt "Lot" jest też opowieścią właśnie o tym - tłumaczyła komisarz Pawilonu Polskiego w Wenecji.

Jakim zainteresowaniem cieszy się polska wystawa podczas 58. La Biennale di Venezia? Czy rzeźbę Romana Stańczaka będzie można obejrzeć w Zachęcie? O tym w nagraniu audycji.

***

Rozmawiał: Jakub Kukla

Gość: Hanna Wróblewska (dyrektor Zachęty Narodowej Galerii Sztuki, komisarz Polskiego Pawilonu w Wenecji)

Data emisji: 30.05.2019

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji Poranek Dwójki.

pg/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Przemoc i pamięć". Hołd prześladowanym i wysiedlonym

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2019 17:30
- Wystawa zawiera dwa wątki. Pierwszy, który wpisuje się w działania MOCAK-u związane z pamięcią o Zagładzie. Drugi wiąże się z "Akcją Wisła", czystką etniczną wykonaną w 1947 na ludności ukraińskiej i rusińskiej – mówiła w Dwójce Dorota Nieznalska, autorka ekspozycji prezentowanej w Krakowie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie: nigdy nie cenzurowałem sztuki

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2019 12:59
- Plan zmiany ekspozycji na Galerii Sztuki XX i XXI wieku od przeszło sześciu miesięcy był zapisany w moim projekcie funkcjonowania muzeum i ja to realizuję. Nie było żadnego zamachu na dzieła sztuki. Na pokazanie czeka 5 tysięcy innych dzieł - mówił w Dwójce Jerzy Miziołek, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
rozwiń zwiń