Ekspert: nowe media nie są zagrożeniem dla mediów tradycyjnych

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2019 13:47
- Jeżeli spojrzymy jakie media funkcjonują obecnie na rynku, to zobaczymy, że tak naprawdę wszystkie, które zostały do tej pory wynalezione. Czyli nowe media, te które wchodzą, pozwalają na popularyzację także tych mediów, które są z nami troszeczkę dłużej, tak jak Polskie Radio - mówiła w Dwójce dr Małgorzata Bulaszewska z Uniwersytetu SWPS.
Audio
  • Badaczka mediów dr Małgorzata Bulaszewska o roli radia we współczesnym świecie (Poranek Dwójki)

13 lutego, z inicjatywy Hiszpanii, obchodzimy jako Światowy Dzień Radia. Według raportu przygotowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, w 2017 roku medium to docierało w Polsce do blisko 75 procent mieszkańców. Wśród biorących udział w badaniu respondentów średni czas poświęcany na słuchanie radia wyniósł 4,5 godziny dziennie. 

- Musimy w jakiś sposób dostać się do pracy. Zwykle w tym celu wsiadamy do samochodu. I co w nim robimy? Najczęściej zaraz po uruchomieniu silnika włączamy radio. Na ogół szukamy informacji, by być na bieżąco z tym, co się dzieje. Często radio pełni też funkcję tła, które towarzyszy przy innych czynnościach, które zwykle codziennie wykonujemy we własnych domach: gotujemy, podlewamy kwiatki, coś porządkujemy. A ponieważ do słuchania radia wykorzystujemy tylko jeden zmysł, nie zakłóca nam to innych czynności, a przy okazji ubogaca to, co robimy - tłumaczyła utrzymującą się popularność radia dr Małgorzata Bulaszewska.

Czy radio to medium, które dociera najszybciej do odbiorców? W jaki sposób sprzyja ono budowaniu wspólnotowości? Co jeszcze jest jego siłą? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Poranek Dwójki 

Prowadził: Paweł Siwek

Gość: dr Małgorzata Bulaszewska (badaczka mediów, Uniwersytet SWPS)

Data emisji: 13.02.2019

Godzina emisji: 8.30

pg/kh

Czytaj także

"Dla ludzi z mojego pokolenia radio było całym światem"

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2018 20:14
- Dorastałem w latach 50. To z radia czerpało się wtedy informacje o wszystkim: o imprezach sportowych, wydarzeniach kulturalnych i polityce - mówił w Dwójce z okazji polskiego Dnia Radia (11.04) Wiesław Uchański, prezes wydawnictwa ISKRY.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sztuka radia i to, co w niej najlepsze

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2018 11:56
- Zasadą jest dźwięk jako nośnik treści i form oraz transmisja jako pewna sytuacja społeczna. To sprawia, że wielu kreatywnych ludzi o bardzo różnej wrażliwości i różnych kompetencjach trafia do tego świata i tworzy zaskakująco oryginalne rzeczy - mówił Michał Mendyk o twórcach związanych z radiem. W "Bitej godzinie" opowiadaliśmy o 35. numerze "Glissanda" poświęconym radiowej sztuce.
rozwiń zwiń