Głos kobiet w muzyce współczesnej

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 12:25
Zawód kompozytor był przez długie lata domeną mężczyzn. Kompozytorki w historii muzyki europejskiej były raczej wyjątkami. Ostatnio zdaje się to powoli zmieniać. 
Audio
  • Głos kobiet w muzyce współczesnej (Bariera dźwięku/Dwójka)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Shutterstock/everything possible

AgataZubel1200.jpg
Lista odtwarzania Agaty Zubel

Czy dzięki temu powstaje w muzyce specyficzna jakość? Co wnosi głos kobiet w tak abstrakcyjnej co do swej istoty dziedzinie sztuki, jaką jest muzyka? Czy jest słyszalny jako "muzyka kobiet", "kobieca muzyka"? O tym w nagraniu audycji, której gościem była publicystka muzyczna Monika Pasiecznik.

***

Tytuł audycji: Bariera dźwieku

Prowadzi: Adam Suprynowicz

Gość: Monika Pasiecznik (publicystka muzyczna)

Data emisji: 9.03.2018

Godzina emisji: 22.30

bch/jp/pg

Czytaj także

Zygmunt Mycielski i współczesność

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2017 17:02
Przypadające w tym roku 110. rocznica urodzin i 30. rocznica śmierci Zygmunta Mycielskiego to świetny powód do rozmowy o pozycji tego kompozytora, publicysty, pisarza i krytyka muzycznego oraz o jego wkładzie w polską kulturę muzyczną.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Edgar Varèse i równouprawnienie dźwięków

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2018 17:13
Zapraszamy na dźwiękowy przewodnik po dwóch kompozycjach: "Hyperprism" (1923) i "Ecuatorial" (1934) Edgara Varese'a.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dźwięk "C" jest centrum tonalnym utworu Terry'ego Riley'a

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2018 10:21
- Partytura składa się z 53. fraz, które zawierają od kilku do kilkunastu dźwięków. Ich kolejność jest dowolna, niektóre z nich można porzucać, inne rozwijać. Obligatoryjny jest tylko dźwięk C, który nadaje utworowi puls - mówił w Dwójce Topolski.
rozwiń zwiń