Autobranding, czyli sztuka budowania i sprzedaży wizerunku

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2018 13:59
- Nasz internetowy wizerunek jest tyle warty, ile firmy za niego dadzą. Ważne jest to, z kim się współpracuje, ile osób nas śledzi i komentuje to, co robimy i o sobie mówimy. Wszystko to można spieniężyć - mówiła w Dwójce dr Kamila Tuszyńska.
Audio
  • Człowiek jako marka. Autobranding w sieci (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Pressmaster

narcyz1200.jpg
Najważniejsze być widocznym, czyli współczesny narcyzm

W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o internetowym kreowaniu wizerunku. Cel: zaprezentować się, spodobać, zdobyć fanów. Spreparowany wizerunek można przecież całkiem drogo sprzedać.

- Firmy chcą płacić tym, którzy są popularni w sieci i mają wielu obserwujących. Po to, aby zacząć zarabiać, trzeba więc najpierw zdobyć zainteresowanie. Można to robić mozolnie, krok po kroku zwiększając popularność lub wyskoczyć z czymś, co gwałtownie przykuje uwagę internautów i zacznie krążyć po sieci. Wówczas internetowy profil zdobywa skokowo ogromną popularność - zauważył medioznawca Paweł Wieczorek.

Na tym właśnie polega autobranding. - Znamienne jest, że mówimy o profilu, a nie o człowieku. Jedną z najbardziej popularnych na świecie postaci jest stworzona komputerowo kobieta, mająca nie rzeczywistą, a tylko cyfrową wersję - dodał gość audycji.

Jak wykorzystać możliwości czające się w internecie, by zbudować popularny wizerunek i wzmocnić siłę jego rażenia? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą 

Prowadzi: Michał Szułdrzyński

Goście: dr Kamila Tuszyńska oraz medioznawca Paweł Wieczorek

Data emisji: 15.11.2018

Godzina emisji: 17.30

mko/jp

Czytaj także

Smartfony w szkole. Zakazać czy zezwalać?

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2018 16:50
- Francuski minister edukacji tłumaczył, że wprowadzenie zakazu używania telefonów komórkowych w szkołach przez uczniów pozwoli im lepiej odpoczywać na przerwach i tym samym pomoże w nauce – mówił w Dwójce publicysta Artur Bartkiewicz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Moda. Kres dyktatu supermodelek

Ostatnia aktualizacja: 18.10.2018 10:20
- Prze ostatnie dwadzieścia lat pojęcie piękna i młodości w modzie bardzo się zdegenerowało. Mieliśmy w reklamie i na pokazach defilady szkieletów. To się nareszcie wszystkim znudziło - mówiła w Dwójce Joanna Bojańczyk, dziennikarka i publicystka modowa.
rozwiń zwiń