Nadchodzi moda na restauracje monokulturowe

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2016 13:00
- W Polsce na razie przejawia się to "burgerowniami" i "humusiarniami", ale możemy spodziewać się kolejnych typów lokali wyspecjalizowanych w jednym daniu - mówiła w Dwójce Małgorzata Minta.
Audio
  • Kulinarne trendy w roku 2016 (Droga przez mąkę/Dwójka)
Czy ramen - japońskie danie składające się z rosołu, makaronu i innych składników - podbije serca Polaków?
Czy ramen - japońskie danie składające się z rosołu, makaronu i innych składników - podbije serca Polaków?Foto: Pixabay/p750010/domena publiczna

Restauracje monokulturowe nie tylko zrzucają z klientów odpowiedzialność za wybór potrawy, ale też łatwiej jest im doprowadzić swoje danie do smakowej perfekcji.  - W Polsce otwierają się np. lokale podające tylko brytyjskie danie fish and chips (ryba z frytkami, serwowana tradycyjnie w zawiniętej gazecie - przyp. red.), ale też ramenownie (przygotowuje się w nich rodzaj japońskiej zupy). Z czasem restauratorzy będą odkrywać kolejne zagraniczne dania, wokół których można zbudować cały biznes - zauważała Małgorzata Minta.

Inne z kulinarnych trendów, które mają szansę przyjąć się w Polsce, to rzemieślnicze giny, miody sprzedawana w małych kapslowanych buteleczkach i dobre wina w kartonach. Jednocześnie gość audycji wyraził opinię, że w najbliższych latach będziemy świadkami ewoluowania eleganckich, wielogwiazdkowych restauracji.

***

Tytuł audycji: Droga przez mąkę

Prowadzi: Łukasz Modelski

Gość: Małgorzata Minta (dziennikarka)

Data emisji: 16.01.2016

Godzina emisji: 12.00

bch/mm

Czytaj także

Noma. Sekrety najlepszej restauracji świata

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2015 12:00
Kopenhaska restauracja słynie nie tylko ze znakomitej kuchni, ale i z bajecznej obsługi. O fenomenie tego lokalu opowiadała w Dwójce Flawia Borawska, młoda kucharka, która odbyła tam staż.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy w 2016 polska kuchnia podbije świat?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2016 14:00
- W polskiej gastronomii bardzo wyraźnie widać narodową dumę. Tylko taką kuchnią zbudujemy naszą pozycję na świecie - podsumowała ostatnie 12 miesięcy Justyna Adamczyk, szefowa przewodnika "Gault & Millau".
rozwiń zwiń