X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x

Historie z happy endem

Ostatnia aktualizacja: 19.08.2011 11:51
Chłopak kocha dziewczynę, dziewczyna kocha chłopaka, ale nie przypuszczają jeszcze, że są dla siebie stworzeni. Ale my już wiemy, że będą razem.
Audio
Kadr z filmu Notting Hill
Kadr z filmu "Notting Hill"Foto: mat. pras.

Na czym polega długowieczność komedii romantycznej w kulturze masowej? 

Amerykanie mają prosty klucz do naszej duszy. Określone postaci, świetne dialogi, humor – podstawa jest zawsze ta sama. Filmowcy znaleźli przepis na idealny scenariusz. Tomasz Raczek w audycji "Letni Wieczór z Jedynką" tłumaczył, z czego on się składa. Musi być chłopiec i dziewczyna, powinni zakochać się na naszych oczach, pokonać różne przeszkody, które uniemożliwiają im bycie razem, a ostatecznie wszystko kończy się happy endem. 

 

Ten motyw od zawsze funkcjonował w literaturze, teatrze, a potem w kinie. Filmowa komedia romantyczna narodziła się w latach 20. XX wieku. Później kino rozrywkowe stanowiło reakcję na wielki kryzys, podtrzymywało na duchu i dawało nadzieję.

"Rzymskie wakacje" z niezapomnianą Audrey Hepburn, przebój kinowy "Pretty Woman" z Julią Roberts i Richardem Gerem, kultowa "Bezsenność w Seattle" z Meg Ryan, "Notting Hill" ze znakomitą rolą Hugh Granta, czy bardziej współczesny "Dziennik Bridget Jones" z Renee Zellweger i "Diabeł ubiera się u Prady" z Meryl Streep – to najsłynniejsze historie miłosne w dziejach kina.

 

W polskim kinie przedwojennym również nie brakowało tego gatunku. W tym okresie powstały niezapomniane "Manewry miłosne" Jana Nowiny-Przybylskiego, "Jadzia" Mieczysława Krawicza i "Piętro wyżej" Leona Trystana.

W kinie międzywojennym dominowały melodramaty, które w skuteczny sposób wywoływały emocje i łzy: "Trędowata" Juliusza Gardana czy "Znachor" w reżyserii Michała Waszyńskiego.

– Miłość to jedna z podstawowych potrzeb emocjonalnych widza, słuchacza, którą trzeba zaspokoić – dodał gość Jedynki.

Rozmawiała Anna Stempniak.

(aw)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak