X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

"Internat" Serhija Żadana. Język powieści odzwierciedla charakter wojny

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 13:16
- Chciałem napisać tę książkę tak, żeby pokazać, że wszystkie wojny są podobne w swoim dramatyzmie – powiedział na antenie Jedynki ukraiński pisarz, poeta i tłumacz, autor powieści "Internat" Serhij Żadan.
Audio
  • Serhij Żadan o powieści "Internat" (Moje książki/Jedynka)
Serhij Żadan
Serhij Żadan Foto: Z archiwum prywatnego

Pasza – trzydziestopięcioletni nauczyciel - musi odebrać z internatu siostrzeńca i wrócić z nim do domu. Przedziera się przez zrujnowane przez wojnę przedmieścia, opustoszałe wioski i miasto widmo, w którym grasują okupanci, płoną bloki i trwa kanonada.

– Podobne rzeczy mogły wydarzyć się na Bałkanach lub w Syrii. Czytelnik ma zrozumieć, że podobne rzeczy mogą dziać się gdziekolwiek. Wojna na pierwszy rzut oka jest bardzo daleko, ale tak naprawdę jest znacznie bliżej niż sobie wyobrażamy – powiedział Serhij Żadan.

Język powieści odzwierciedla charakter wojny – niepewność, szybkość. Dominują krótkie zdania i krótkie dialogi. – To dlatego, że ludzie ciągle są w ruchu, nie starcza im oddechu na długi monolog. Ta książka była pisana jako taki scenariusz filmowy. Widzimy głównego bohatera oczami operatora filmowego. Głównym mechanizmem przemieszczania się akcji jest bieg, w związku z tym język jest dosyć uproszczony i jest to celowe uproszczenie – przyznał gość audycji.

Jak książka została przyjęta na Ukrainie? Dlaczego autor zdecydował się napisać tę powieść z punktu widzenia cywilów? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji. W programie również rekomendacje literackie Tadeusza Lewandowskiego.

***

Tytuł audycji: "Moje książki" w paśmie "Kulturalna Jedynka"

Prowadzi: Magda Mikołajczuk

Gość: Serhij Żadan (ukraiński pisarz, poeta i tłumacz)

Data emisji: 17.04.2019

Godzina emisji: 21.10

abi/kh

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Kofta: "Diabeł Urubu" to mroczne i złożone dzieło sztuki

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2019 15:03
- Ciężko ustalić, do jakiego gatunku należy skromnych rozmiarów powieść Marlona Jamesa. Można powiedzieć, że to horror, moralitet, ale i baśń - recenzował w audycji czytelnia Dwójkowy krytyk literacki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zbrodnia Katyńska w literaturze

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2019 11:45
Józef Czapski, Ferdynand Goetel, Józef Mackiewicz to autorzy, którzy z powodu pisania o mordzie katyńskim zostali skazani na zapomnienie w PRL-u, a ich życie było pełne trudności. W magazynie "Moje książki" przypomnieliśmy ich twórczość i koleje losu.
rozwiń zwiń