X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Sprzęt AGD i RTV ma działać dłużej

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2019 20:14
Od lat klienci narzekają na jakość sprzętu RTV i AGD, który psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Możliwe jednak, że to się zmieni. 1 października weszła w życie aktualizacja unijnej dyrektywy "Prawo do naprawy". Czy w ten sposób uda się ukrócić nieuczciwe praktyki części producentów? 
Audio
  • Czy sprzęt RTV i AGD nie będzie psuć się po 2 latach? (Jedynka/ Cztery Pory Roku)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: BestPhotoPlus/shutterstock.com/cc

Unia Europejska chce powalczyć, żeby sprzęty RTV i AGD działały dłużej aniżeli tylko podczas gwarancji. Eksperci Komisji Europejskiej zauważyli, że w ostatnich latach coraz częstsza staje się praktyka, że urządzenia projektowane są w ten sposób, aby psuły się już po 2 latach.

Zgodnie z aktualizacją dyrektywy "Prawo do naprawy", producenci działający na terenie UE, będą musieli zapewnić technikom dokumentację serwisową danego urządzenia nawet do dziesięciu lat. W dyrektywie zaznaczono również, że naprawa musi być prosta. Warto jednak pamiętać, że zaktualizowane przepisy dotyczą "dużych" urządzeń, takich jak pralki, lodówki czy telewizory, a nie mniejszych sprzętów, tj. odkurzaczy czy smartfonów.

- Wydaje się, że producenci trochę nas przyzwyczaili, żebyśmy cały czas kupowali nowe urządzenia. Ceny są coraz niższe i często naprawa jest nieopłacalna. Producenci dbają też, żeby naprawa była niemożliwa - ocenia Sylwia Sikorska z Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste.

Jurek RepairMan Cependa, czyli warszawska złota rączka, cieszy się, że doszło do zmiany przepisów. - Od kilku lat staram się ratować każdy sprzęt i widzę, że coraz częściej dochodzimy niemalże do jakiegoś apogeum. Najnowsze sprzęty działają raptem przez 2 lata, a potem w ciągu miesiąca lub dwóch przestają działać - słyszymy.

Jakie urządzenia są nienaprawialne? Czy tani sprzęt może być dobry? Opłaca się naprawiać zepsute urządzenia?

Zapraszamy do wysłuchania całego materiału.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzi: Karolina Rożej 

Goście: Sylwia Sikorska (Polskie Stowarzyszenie Zero Waste), Jurek RepairMan Cependa (warszawska złota rączka)

Data emisji: 8.10.2019

Godzina emisji: 9.00-12.00

DS

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak marki walczą z podrabianiem swoich produktów?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 10:54
Okres przedświąteczny to przede wszystkim zakupy. W dyskontach, po bardzo okazyjnych cenach możemy kupić rzeczy, ktore są kojarzone z drogimi markami. To jest swojego rodzaju strategia marketingowa, przynosząca korzyści zarówno dla klienta, jak i dla firmy, chociaż ryzykowna dla "wyższej półki". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

FOMO. Polacy a lęk przed odłączeniem

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2019 13:50
- Mówiąc najprościej odszyfrowując akronim FOMO (ang. Fear of Missing Out) jest to strach pominięciem. My to przetłumaczyliśmy w sposób bardziej zrozumiały i adekwatny, czyli strach przed odłączeniem od informacji, mediów społecznościowych, od wszystkich urządzeń, które dostarczają nam wszelkich informacji - mówiła na antenie radiowej Jedynki dr hab. Anna Jupowicz - Ginalska. 
rozwiń zwiń