Wydatki rządu USA w czasie kryzysu: 630 tys. dolarów na fanów na Facebooku

2013-07-04, 14:47

Wydatki rządu USA w czasie kryzysu: 630 tys. dolarów na fanów na Facebooku
. Foto: PAP/EPA/PETER DaSILVA

Amerykański Departament Stanu w ciągu dwóch lat kupował fanów na portalu społecznościowym. Działania te nie przyniosły żadnych efektów.

W raporcie amerykańskiego Biura Inspektora Generalnego czytamy, że w latach 2011-2012 Departament Stanu USA przeprowadził dwie kampanie, które miały na celu zwiększenie liczby osób odwiedzających rządowe strony na Facebooku. Cała akcja okazała się jednak mało skuteczna. Tylko dwa procent spośród dwóch i pół miliona nowych fanów, zaczęło regularnie śledzić profile amerykańskiej dyplomacji. Wiele informacji na nich umieszczanych ma mniej niż sto komentarzy, najbardziej popularne mają ich zaledwie kilkaset - podała agencja.

Amerykański rząd w ciągu ostatnich dwóch lat wydał około 630 tysięcy dolarów, by "kupić fanów" na Facebooku. W czasach kryzysu, wydawanie pieniędzy na internetowe kampanie spotkało się z ostrą krytyką za oceanem.
Rzecznik Departamentu Stanu Jen Psaki powiedziała, że raport został potraktowany poważnie, dodając jednocześnie, że reklamy w internecie "pozwalają rządowi docierać do szerokiej rzeszy osób za granicą". Dyplomacja USA miesięcznie wydaje na tego typu kampanie dwa i pół tysiąca dolarów.

''IAR, bk

Polecane

Wróć do strony głównej