X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

KRRiT apeluje w Sejmie o nową ustawę o abonamencie

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2013 19:28
Wiceprzewodniczący KRRiT Witold Graboś na posiedzeniu sejmowej Komisji Skarbu Państwa zauważył, że ściągalność opłaty wzrosła, ale - według jego słów - abonament "zestarzał się z przyczyn technologicznych". Zadeklarował poparcie przez Radę "każdej rozsądnej propozycji".
Audio
  • Witold Graboś o tym, że ciężko jest zdefiniować odbiornik radiowy i telewizyjny/IAR
  • Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski o tym, że Polskie Radio przyniosło w zeszłym roku dochody/IAR
  • Prezesa Telewizji Polskiej Juliusza Brauna o tym, że spółki nie było stać na finansowanie serialu o Annie German/IAR
KRRiT apeluje w Sejmie o nową ustawę o abonamencie
Foto: Glow Images/East News

Witold Graboś przekonywał posłów do konieczności zmiany prawa tłumacząc, że zgodnie z obecnymi przepisami musieliby zarejestrować na poczcie - jako odbiorniki radiowe - swoje komórki. Także każdy posiadacz komputera z dostępem do internetu czy jakiegokolwiek innego urządzenia łączącego się z siecią, musiałby rejestrować je jako telewizory.

Obecny na posiedzeniu komisji prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski przypomniał, że spółka wychodząc z głębokiej zapaści wypracowała w ubiegłym roku kilkumilionowy zysk. Było to możliwe dzięki większym niż spodziewane wpływom z abonamentu i z reklamy, a także za sprawą drakońskich oszczędności. Andrzej Siezieniewski podkreślił, że niektóre decyzje były bardzo trudne - trzeba było oszczędzać na Teatrze Polskiego Radia czy finansowaniu kultury narodowej, a to niezgodne z zapisaną w ustawie misją.

W ocenie prezesa Telewizji Polskiej Juliusza Brauna, również uczestniczącego w posiedzeniu, kierowana przez niego spółka, mimo "drastycznego programu oszczędnościowego", doszła do "absolutnej granicy wydolności". Dlatego - tłumaczył - TVP nie przystąpiła do produkcji serialu o Annie German: każdy odcinek kosztował 2,5 miliona złotych. Z trudem sfinansowała "Czas honoru". W tym przypadku koszt odcinka to 600 tysięcy.

Juliusz Braun zaznaczył, że nie apeluje o ustawową możliwość przerywania programów emitowanych w TVP reklamami. Wskazuje jedynie na niemożliwe do przezwyciężenia w obecnej sytuacji problemy finansowania mediów publicznych

Telewizja Polska zamknęła ubiegły rok finansowy stratą w wysokości 220 milionów złotych. TVP poniosła ogromne koszty wynikające z umowy z FIFA dotyczącej mistrzostw Euro 2012, także związane z obsługą igrzysk olimpijskich w Londynie. Reszty dopełniło załamanie rynku reklamy. W roku 2012 TVP była finansowana z abonamentu zaledwie w 18 procentach. Polskie Radio, średnio, bo wliczając rozgłośnie regionalne - w 70 procentach.

W Polsce jest 13,5 miliona gospodarstw domowych. Zarejestrowano natomiast zaledwie niespełna 6 milionów odbiorników. Wnosi opłaty tylko milion dwieście tysięcy abonentów, w tym 200 tysięcy firm. 2,7 miliona odbiorców ustawowo zwolniono z opłat. Tej straty nie wyrównano ze skarbu państwa, co w analogicznych przypadkach czynią inne kraje.

pp/IAR

Galeria: dzień na zdjęciach >>>

Czytaj także

Uważaj na oszustów! Wyłudzają abonament rtv

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2013 08:00
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie jest autorem pisma w sprawie rzekomych nowych zasad opłacania abonamentu. Każdy, kto otrzymał wezwanie do uregulowania opłat na rzecz "Centrum Obsługi Finansowej" może stać się potencjalną ofiarą wyłudzenia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Boni się wycofuje: nie odpowiadam za ustawę o rtv

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2013 08:00
Minister Michał Boni stwierdził w ”Sygnałach dnia”, że nie ma wpływu na powstanie ustawy o finansowaniu mediów. Jeszcze rok temu obiecywał projekt ustawy po sześciu miesiącach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Abonament RTV. Wszystko, co muszisz wiedzieć o opłatach za odbiorniki

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2013 08:00
Opłaty abonamentowe pobierane są za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych, także każdy, kto posiada radio czy telewizor, zobowiązany jest do regularnego opłacania abonamentu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

List do prezydenta w obronie mediów publicznych

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2013 15:12
Autorami listu są przewodniczący rad programowych: Polskiego Radia - Maciej Wojtyszko, Telewizji Polskiej - Jan Jakub Wygnański i Polskiej Agencji Prasowej - Anna Borkowska.
rozwiń zwiń