Oto lista najbardziej znanych blogerów w Polsce

2013-04-19, 07:24

Oto lista najbardziej znanych blogerów w Polsce
. Foto: Glow Images/East News

Jak wynika z badania "Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość - wizerunek - znaczenie" najpopularniejszą blogerką w naszym kraju jest Martyna Wojciechowska.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Polskie Badania Internetu (PBI) ponad dwie trzecie internautów (69 proc.) czytało kiedykolwiek blogi internetowe, a połowa internautów (50 proc.) czyta blogi minimum raz w miesiącu lub częściej. Zdecydowana większość internautów (82 proc.) w wieku 15 lat i więcej zna określenie "bloger".
PBI zapytało internatów o to, jacy blogerzy są im znani przynajmniej ze słyszenia. Pierwsze miejsce zajęła Martyna Wojciechowska (74 proc.), na dalszych znalazły się: Anna Mucha (55 proc.), Maja Sablewska (48 proc.), Katarzyna Tusk (47 proc.), Maria Czubaszek (43 proc.) oraz Janusz Palikot (41 proc.).
Martyna Wojciechowska okazała się też najpopularniejszą blogerką wśród internautów, którzy deklarowali, że nie czytają blogów internetowych. Na znajomość jej nazwiska, jako blogerki wskazało w tej grupie 74 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazła się Anna Mucha (53 proc.), następnie Maja Sablewska (44 proc.), Maria Czubaszek (42 proc.). Janusza Palikota, Katarzynę Tusk i Hannę Lis wskazało 35 proc. internautów nieczytających blogów.
Jak wynika z raportu, pierwsza piątka regularnie czytanych blogerów jest taka sama zarówno w grupie internatów jak i wśród internatów, którzy czytają blogi. Na pierwszym miejscu w obu grupach znalazł się blog prowadzony przez Martynę Wojciechowską (odpowiednio 13 proc. i 26 proc.), następnie Kotlet TV (11 proc. i 23 proc.). Kolejne były: blog Barbary Kwarc (9 proc. i 18 proc.), blog Janusza Palikota (8 proc.i 16 proc.) oraz blog Marii Czubaszek (8 proc. i 16 proc.).
Wpływ opinii blogera na decyzje zakupowe
Dla 30 proc. internatów blogi są ważnym źródłem informacji a 24 proc. internautom byłoby żal gdyby blogi zniknęły z internetu.
PBI zapytał także internautów o wpływ opinii blogera na decyzje dotyczące zakupu jakieś rzeczy lub usługi. Wśród internatów, którzy czytają blogi przynajmniej raz w miesiącu 34 proc. zdecydowało się dokonać zakupu pod wpływem tego, co przeczytało na blogu, 66 proc. nie kierowało się opinią przeczytaną na blogu.
Z kolei, kiedy badacze zapytali w tej samej grupie, czy pod wpływem tego, co przeczytali na blogu internauci zrezygnowali z zakupu jakiegoś produktu lub usługi, twierdząco odpowiedział 39 proc. (przeciwnego zdania było 61 proc.).
Wśród internatów, którzy czytają blogi rzadziej niż raz w miesiącu, 17 proc. kupiło jakąś rzecz lub usługę pod wpływem blogera, a 24 proc. zrezygnowało z takiego zakupu pod wpływem tego, co przeczytało na blogu.
Badanie "Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość - wizerunek - znaczenie" zostało przeprowadzone na panelu ARIADNA (ogólnopolski panel badawczy, w którym mogą się rejestrować konsumenci w wieku 15-65 lat). Uczestnicy panelu są rekrutowani spośród losowo wybranych użytkowników internetu. Dane uczestników są weryfikowane na wielu etapach..

PAP, kk

Polecane

Wróć do strony głównej