Sondaż PR: kampania spotowa PiS przynosi rezultaty?

2011-07-16, 11:00

Sondaż PR: kampania spotowa PiS przynosi rezultaty?

Gdyby wybory odbywały się w ten weekend Platforma Obywatelska mogłaby liczyć na 34,5 proc. głosów, a Prawo i Sprawiedliwość na 29,1 proc.

Posłuchaj

Sondaż Homo Homini dla Polskiego Radia - relacja Edyty Poźniak (IAR)
+
Dodaj do playlisty

W stosunku do poprzedniego badania z zeszłego tygodnia, wynik PO nie zmienił się, natomiast PiS zyskał 1,8 proc. głosów - wynika z sondażu, który dla Polskiego Radia przeprowadził Instytut Badania Opinii Homo Homini.

Politolog z Uniwersytetu Warszawskiego doktor Bartłomiej Biskup zaznacza, że delikatny wzrost dla PiS może być efektem kampanii spotowej prowadzonej przez partię.

W stosunku do poprzedniego badania notowania Sojuszu Lewicy Demokratycznej spadły o 1,2 proc. i wynoszą 11,5 proc., natomiast notowania Polskiego Stronnictwa Ludowego wzrosły o 1 proc. i wynoszą 6,4 proc. 

Politolog ocenia, że to na razie niewielkie wahania notowań. Bardzo uaktywnil się premier Pawlak i być może pracuje na wzrost notowań dla PSL, natomiast jeżeli chodzi o spadek notowań SLD, Biskup zaznacza, że szef SLD jest mniej widoczny w mediach.

"Jeszcze nie należy przesądzać"

Sondaż pokazuje, że 5 proc. progu wyborczego nie przekroczyłyby: Polska Jest Najważniejsza z wynikiem 1,6 proc. oraz Ruch Palikota z poparciem 1,1 proc. W ocenie politologa Bartłomieja Biskupa jeszcze nie należy przesądzać o losach tych dwóch partii.

Z sondażu Instytutu Badania Opinii Homo Homini wynika, że 0,5 proc. badanych chce oddać swój głos na Unię Polityki Realnej, a 0,4 proc. na Krajową Partię Emerytów i Rencistów z kolei po 0,2 proc. poparcie uzyskały: Prawica Rzeczpospolitej, Samoobrona i Socjaldemokracja Polska.

Z badania wynika, że udział w wyborach deklaruje 51,2 proc. badanych, 38,5 proc. na wybory nie zamierza pójść, 10 proc. pytanych jeszcze nie wie czy weźmie udział w głosowaniu. Jak tłumaczy Biskup, wakacje to sezon kiedy Polacy starają się unikać polityki. Dlatego - jego zdaniem - przeprowadzającym sondaże trudniej jest "złapać" aktywnego wyborcę, Polacy niechętnie się wypowiadają w tej sprawie.

Badanie zostało przeprowadzone telefonicznie 15 lipca na reprezentatywnej grupie ogółu Polaków 1100 osób.

IAR,kk

Polecane

Wróć do strony głównej