X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Startupy wierzą w technologię. Trendy rozwojowe rozpatrują jednak w krótkiej perspektywie

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2021 13:35
Startupy częściej niż młode firmy identyfikują się z trendami technologicznymi. Z raportu "StartUp Impact" wynika też, że największy wpływ na rozwój firm będzie miało pięć trendów: cztery technologiczne i jeden środowiskowy – wynika z raportu przygotowanego przez PARP oraz infuture.institute.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/REDPIXEL.PL

W badaniu uwzględniono 35 z 54 trendów, które odgrywają najistotniejszą rolę na rynku. Infuture.institute podzielił je na cztery kategorie pod kątem ich dojrzałości: aktualne, wiodące; potrzebujące 1-5 lat, żeby się upowszechnić; potrzebujące 5-20 lat na upowszechnienie oraz potrzebujące ponad 20 lat, aby się upowszechnić.

start-up startup 1200.jpg
Startupy w Polsce przykładem dla innych krajów w Europie Środkowo-Wschodniej

Wyjątki dotyczą pojedynczych trendów

Młode firmy najczęściej identyfikują się z trendami już obecnymi na rynku (78 proc. badanych) lub trendami, które upowszechnią się w ciągu 1-5 lat (76 proc.). Identyfikacja z trendami, które rozwiną się za ponad 5 lat, jest zdecydowanie mniej powszechna – związek z minimum jednym trendem z tej kategorii zadeklarował co drugi badany (55 proc.).

Raport "StartUp Impact" pokazuje, że różnice w identyfikacji z trendami pomiędzy startupami oraz pozostałymi młodymi firmami są niewielkie.

"Wyjątki w tym zakresie polegają na tym, że startupy częściej identyfikują się z trendami rozwojowymi. Związek z minimum jednym trendem z tej kategorii deklaruje 81 proc. startupów, a 69 proc. pozostałych młodych firm" - czytamy we wnioskach.

Poza tym, startupy częściej też niż młode firmy identyfikują się z trendami technologicznymi.

- Odsetek firm identyfikujących się z większością trendów jest do siebie zbliżony zarówno wśród startupów, jak i wśród firm nie będących startupami. Wyjątki dotyczą pojedynczych trendów" - mówi Andrzej Jędrzejowski z departamentu analiz i strategii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Rozwój firmy ze środków własnych

Badani przedsiębiorcy zakładają, iż największy wpływ na rozwój ich firmy będzie miało pięć trendów: cztery technologiczne i jeden środowiskowy, natomiast rozwój swojej firmy planują oprzeć przede wszystkim na środkach własnych oraz dotacjach i grantach pochodzących z programów rządowych – obydwa źródła planuje wykorzystać 3 na 4 badanych. Uzupełnieniem wymienionych źródeł w przypadku startupów będą inwestorzy prywatni, zaś w przypadku innym młodych firm nie będących startupami – banki.

Badanie przeprowadzono wśród młodych przedsiębiorstw, prowadzących działalność nie dłużej niż 5 lat. Ankietę wypełniło 370 beneficjentów korzystających ze wsparcia Programów Operacyjnych na lata 2014-2020 – Inteligentny Rozwój oraz Polska Wschodnia, w szczególności uczestników działań adresowanych do startupów.

PolskieRadio24.pl, PAP, DoS

Czytaj także

Polskie startupy medyczne podbijają świat. Tworzą rozwiązania m.in. dla kardiologii i psychologii

Ostatnia aktualizacja: 28.10.2020 08:42
84 proc. polskich startupów z branży medycznej planuje wejść na nowe, zagraniczne rynki w perspektywie najbliższych 12 miesięcy - wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Fundację Startup, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz firmę Roche.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Innowacyjne polskie firmy potrzebują kapitału. Rekordowy rok startupów

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2021 18:35
Dzięki venture capital, czyli nowoczesnemu sposobowi finansowania działalności start-upów i firm planujących ekspansję, w Programie Inteligentny Rozwój przeznaczonych zostało ponad 2,7 mld zł na tego rodzaju wsparcie - poinformował MFIPR. Prawie 2 mld zł dołożą też inwestorzy prywatni. 
rozwiń zwiń