X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Będą zmiany w pakiecie drogowym? Komisarz ds. transportu pisze do krajów UE

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 09:52
Przeciwnicy pakietu drogowego, zaostrzającego zasady w transporcie międzynarodowym, chcą zmian w pakiecie drogowym w związku z najnowszą analizą o jego szkodliwości. Nie wyklucza tego komisarz do spraw transportu Adina Valean, która wysłała list do unijnych krajów i europosłów, sugerując konieczne dalsze kroki. Widziała go brukselska korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Roman Babakin/ shutterstock
Czytaj więcej
Niemcy 1200.jpg
"To grozi rozbiciem jedności UE". Komisja Europejska krytykuje Niemcy

List odnosi się do opublikowanego w piątek przez Komisję raportu na temat wpływu na środowisko przepisów nakazujących obowiązkowy, raz na 8 tygodni, powrót ciężarówek do państw, w których zarejestrowane są firmy transportowe. Wynika z niego, że przepisy mogą zwiększyć emisje CO2 w Unii nawet o 3 miliony 300 tysięcy ton rocznie.

Celem jest "otwarty dialog"

Unijna komisarz podkreśliła w liście, że taki wzrost emisji dwutlenku węgla jest niezgodny z europejską polityką klimatyczną. - W świetle tych badań apeluję do krajów członkowskich i Parlamentu Europejskiego o zastanowienie się nad przewidywanymi negatywnymi skutkami - napisała Adina Valean. Dodała, że celem jest otwarty dialog, by ocenić ewentualne następne kroki i zapewnić zgodność z Zielonym Ładem. 

Wprawdzie unijna komisarz nie napisała wprost, że na pewno zaproponuje zmiany w pakiecie, ale - jak mówili polscy dyplomaci w rozmowie z brukselską korespondentką Polskiego Radia - na pewno nie jest ślepa na argumenty i patrzy szerzej. 

Czytaj więcej
Kierowca zawodowy
Transport w UE i poza nią, czyli problemy zawodowego kierowcy

- Musimy komisarz Valean wspierać w tej sprawie, bo w Komisji Europejskiej są różne zdania na ten temat - to z kolei komentarz jednego z urzędników w Parlamencie Europejskim, z którym rozmawiała Beata Płomecka. Właśnie między innymi w Europarlamencie zaczęła się dyskusja o koniecznych zmianach, na razie nieoficjalnie, w kuluarach.

Obawy Polski

Komisja Europejska w swoim raporcie potwierdziła wyrażane wcześniej obawy Polski i krajów naszego regionu, że obowiązkowe powroty i puste przebiegi doprowadzą do wzrostu emisji CO2 i zanieczyszczeń. Pisali o tym już wcześniej naukowcy z polskiego Instytutu Transportu Samochodowego w raporcie, który również był prezentowany w Brukseli.

 - To, co się dzieje wokół pakietu dzisiaj, to dopiero początek dyskusji, ale mamy nadzieję, że doprowadzi do zaproponowania przez Komisję zmian w pakiecie drogowym, które zostaną przyjęte. Zdajemy sobie sprawę, że to trochę potrwa - powiedział brukselskiej korespondentce Polskiego Radia rozmówca w Parlamencie Europejskim.

Czytaj więcej
1200_ciężarówka_shutterstock.png
Przewoźnicy transportowi rezygnują z Wielkiej Brytanii. Coraz mniej chętnych, by jeździć na Wyspy


Polscy europosłowie w pierwszych reakcjach po publikacji raportu Komisji pisali o satysfakcji. - Opublikowana przez Komisję ocena potwierdza zastrzeżenia zgłaszane przez Ministerstwo Infrastruktury oraz polskich przewoźników - napisał na Twitterze europoseł Kosma Złotowski. Nadzieję na zmiany wyraziła Elżbieta Łukacijewska i dodała - "to smutna satysfakcja, że po dwóch latach argumentów, które prezentowaliśmy, Komisja doszła do tych samych wniosków".

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"To grozi rozbiciem jedności UE". Komisja Europejska krytykuje Niemcy

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2021 15:45
W niedzielę Niemcy zamknęły granicę z Czechami i austriackim Tyrolem. Zdaniem Komisji Europejskiej może to doprowadzić do rozbicia jedności UE w tej sprawie i spowodować poważne zakłócenie wolnego przemieszczania się osób.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Negatywny wpływ Pakietu Mobilności na klimat i środowisko. KE potwierdziła obawy Polski

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2021 11:32
"Komisja Europejska potwierdziła obawy Polski i innych państw UE o negatywnym wpływie Pakietu Mobilności na klimat i środowisko" - podkreślił w sobotę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dodał, że liczy teraz na zmianę przepisów w tej sprawie.
rozwiń zwiń