X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Jarosław Sellin: środki z Funduszu Wsparcia Kultury będą dostępne dla wszystkich mediów

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 11:14
- Każdy, kto będzie tworzył programy dotyczące kultury, będzie mógł skorzystać z Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów - zapowiedział w piątek wiceszef MKiDN Jarosław Sellin, odnosząc się do propozycji opodatkowania przychodów m.in. mediów z reklam.
Jarosław Sellin
Jarosław SellinFoto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

W Wirtualnej Polsce Sellin był pytany o projekt ustawy, której konsekwencją ma być wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami 50 proc. wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ, 35 proc. na Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów, a 15 proc. na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków. Według szacunków resortu finansów, w 2022 r. składki przyniosą ok. 800 mln zł.

Czytaj także:
sobolewski forum 1200.jpg
"Nie wykluczamy zmian w projekcie". Sobolewski o podatku od reklam

Odnosząc się do przeznaczenia Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego Sellin powiedział, że chodzi o "wspieranie audycji, programów, cyklów programowych, które dotyczą kultury i dziedzictwa narodowego w mediach".

- Więc każdy, kto takie programy będzie wymyślał, będzie pewnie mógł do tych środków sięgnąć - zapowiedział.

Dodał też, że z jego punktu widzenia istotne będzie 15 proc. wpływów ze składek od reklam na zabytki. - To jest ok. 120 mln złotych rocznie. To jest bardzo poważna kwota, bo my dzisiaj w skali całego kraju mamy do dyspozycji 150 mln złotych na zabytki do podziału - mówił.

Czytaj także:

Wzorem innych państw

Wiceszef MKiDN przekonywał też, że zaproponowane rozwiązania obowiązują w innych krajach. - We Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i we Włoszech wprowadzono właśnie ten próg dla gigantów cyfrowych, że jeżeli mają przychody wyższe niż 750 milionów euro w skali globu i w kraju, o którym mówimy ponad 25 milionów euro, to są obciążeni 3-procentowym, a w niektórych krajach 2-procentowym, podatkiem. I to dokładnie znalazło się w naszej propozycji - podkreślił.

Dodał, że np. w Austrii od 20 lat "są podatki od reklam obejmujące media drukowane, radio czy telewizję". - Więc takie rozwiązania w Europie są i to jest w tej propozycji, którą złożyło Ministerstwo Finansów - zaznaczył.

Wiceszef MKiDN zwrócił uwagę, że od ponad dwóch lat rząd w Polsce czeka na unijną dyrektywę w sprawie opodatkowania gigantów cyfrowych. - Dlatego niektóre kraje narodowe się zniecierpliwiły, bo nie mogą się tej dyrektywy doczekać i wprowadziły rozwiązania narodowe i my to też chcemy dokładnie zrobić. Zgodnie zresztą z propozycjami, które w tej dyrektywie miały się znaleźć - mówił Sellin.

Protesty

Czytaj także:
forum media protest 1200.jpg
"Mieliśmy dzień bez fake newsów". Siewiereniuk-Maciorowska o proteście niektórych mediów

Przeciwko projektowi, który obecnie jest na etapie prekonsultacji mających potrwać do 16 lutego br., we wspólnej akcji "Media bez wyboru" zaprotestowały prywatne media, według których wprowadzenie składki będzie oznaczać m.in. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, a także ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści.

Odnosząc się do tej akcji Sellin powiedział, że "frontmenami tej całej akcji - (...) przestrzelonej i nieprawdziwej, jeśli chodzi o główne tezy, które tam były wygłaszane - były takie media jak TVN, Gazeta Wyborcza, Newsweek, TOK Fm, które prawicy na pewno od lat nie lubią". Zaznaczył też, że "w mediach dominuje wrażliwość lewicowo-liberalna", co jego zdaniem, jest problemem znanym od wielu lat i nie tylko w Polsce.

jbt

Czytaj także

Sellin: małe media z małymi dochodami nie będą objęte podatkiem od reklamy

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 13:33
- Podatek od reklamy ma być progresywny, tzn. małe media, posiadające małe dochody, w ogóle nie będą objęte tym podatkiem - poinformował w czwartek wiceminister kultury Jarosław Sellin. Wskazał, że będą go płacić "ci, którzy mają potężne dochody".
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Mamy do czynienia z poważną manipulacją". Szef KPRM o narracji części mediów ws. podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2021 09:30
– Próbę opodatkowania dużych koncernów medialnych przedstawia się jako chęć ograniczenia wolności słowa. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Michał Dworczyk, szef KPRM.
rozwiń zwiń