X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Upadek Neckermann Polska. Poszkodowani mogą zgłaszać się po pieniądze

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2019 12:37
Biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło upadłość. Obecnie za granicą przebywa 3600 klientów spółki. Poszkodowani turyści mogą zgłaszać się do urzędu marszałkowskiego po pieniądze.
Audio
  • Izabela Stelmańska: nie możemy pomóc klientom, którzy kupili wycieczki w niemieckim Neckermannie (IAR)
  • Turysta o konsekwencjach upadku Neckermann Polska (IAR)
Turyści oczekujący na lotnisku na Majorce
Turyści oczekujący na lotnisku na MajorceFoto: PAP/EPA/CATI CLADERA

- Największe problemy są na Majorce, ponieważ to była destynacja związana głównie z pobytem turystów brytyjskich. Poza tym Turcja, Tunezja. Wiem, że wieczorem w Egipcie były jeszcze regulowane płatności przez Neckermann Polska, żeby turyści mogli spokojnie przenocować - powiedziała Izabela Stelmańska z Urzędu Marszałkowskiego.

Dodała, że "na bieżąco na pewno będą spływały informacje zarówno od hotelarzy, jak i turystów przebywających poza granicami".

ZOBACZ TAKŻE
east news turyści 1200.jpg
Biuro Neckermann Polska niewypłacalne. Niepewny los tysięcy turystów

14 tys. wycieczek odwołanych

Izabela Stelmańska poinformowała również, że na zimę Neckermann Polska sprzedał już 14 tysięcy wycieczek. Te wyjazdy, jak stwierdziła, "na pewno się nie odbędą". Podkreśliła, że poszkodowani turyści mogą zgłaszać się do urzędu marszałkowskiego po pieniądze.

- Od lipca prawo polskie się zmieniło, zostaliśmy dostosowani do dyrektywy unijnej. Zmiana polega na tym, że środki z gwarancji ubezpieczeniowej mogą być przeznaczone w pierwszej kolejności na powrót turystów do kraju, na utrzymanie turystów na miejscu, opłacenie i dokończenie ich pobytu, jak również te środki, które nie zostaną wykorzystane, pokrywane są z gwarancji. Do tego akurat, jeżeli mówimy o Neckermannie, będą dwie gwarancje uruchamiane, dlatego, że ci, którzy podpisywali umowy w 2018 roku, chronieni są gwarancją, która obowiązywała w 2018, osoby, które podpisywały umowy w 2019, tam jest nowa gwarancja wystawiona, która obowiązywała od 1 stycznia 2019 - poinformowała wicedyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Gwarancje dla turystów

Pierwsza gwarancja jest wystawiona na 30 mln zł, druga na 25 mln zł. - Do tego, jeżeli będzie brakowało środków na tych gwarancjach ubezpieczeniowych, mamy turystyczny fundusz gwarancyjny jako drugi filar zabezpieczenia i zostanie on wtedy uruchomiony, jeśli zabraknie środków na gwarancjach ubezpieczeniowych - oświadczyła.

- Jeżeli były przypadki, że turyści byli zmuszeni do zapłacenia samodzielnie za pobyt tam w hotelu, to oczywiście powinni posiadać za to fakturę, rachunek, jakieś potwierdzenie wpłacenia tych środków, będą mogli się ubiegać o zwrot z gwarancji ubezpieczeniowej tych środków, które wpłacili - podkreśliła Izabela Stelmańska.

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] Upadek Neckermann Polska. Wiemy, na jaką pomoc mogą liczyć turyści

Urząd marszałkowski: nie jesteśmy w stanie pomóc tym, którzy wykupili wycieczki w Neckermann Niemcy

Wiceszefowa ds. kultury i promocji turystyki Urzędu Marszałkowskiego pytana na konferencji prasowej, co z osobami, które wykupiły wycieczki, a jeszcze nie wyleciały z kraju, odpowiedziała: "mogą się kontaktować z ubezpieczycielem Allianz Partners i po złożeniu takiego wniosku o wypłacenie roszczenia, które musi zawierać przede wszystkim oświadczenie o niewykonaniu umowy i potwierdzenie wpłaty tych środków i podpisaną umowę o świadczenie imprezy turystycznej".

neckermann 1200.jpg
"Tsunami dla branży hotelarskiej". Neckerman Polska odwołało wszystkie środowe wycieczki

- Ubezpieczyciel zgodnie z obowiązującą ustawą ma 30 dni na wypłacenie roszczenia - poinformowała Izabela Stelmańska. Jak mówiła, zgłaszają się do nich "obywatele Polscy, którzy wykupili wycieczki w Neckermann niemieckim". - Niestety my w tej sytuacji nie jesteśmy w stanie im pomóc - zaznaczyła.

Dodała jednak, że służby konsularne "mogą udzielić pomocy Polakom przebywającym poza granicami". "Natomiast, jeżeli chodzi o nasze działania, dotyczą one tylko i wyłącznie klientów Neckermann Polska" - podkreśliła.

Turyści bez opieki?

- Przedstawicielem firmy na miejscu, tam, gdzie przebywamy na wakacjach, jest przede wszystkim rezydent, ale, niestety to jest przykre doświadczenie, rezydenci bardzo często odchodzą od grup w momencie pojawienia się informacji, że przedsiębiorca ogłasza niewypłacalność - powiedziała również Izabela Stelmańska podczas konferencji poświęconej upadłości biura podróży Neckermann. 

– Mogą być takie sytuacje, że pozostaną te osoby bez opieki rezydenta. Natomiast cały czas są służby konsularne – dodała.

W piątek władze największego, a zarazem najstarszego biura podróży Thomas Cook, poinformowały, że znalazło się ono na skraju bankructwa. W poniedziałek firma ogłosiła upadłość. W biurach spółki Thomas Cook na całym świecie pracuje 22 tys. osób, z czego 9 tys. w rodzimej Wielkiej Brytanii. Działająca w 16 krajach świata firma obsługiwała 19 mln turystów rocznie.

msze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Niewypłacalność biura podróży. Co z turystami?

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2018 13:39
rozwiń zwiń