Wiadomości

Wyniesiony do kosmosu. Asteroida nazwana imieniem Freddiego Mercury'ego

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2016 20:30
Bezimienna dotąd asteroida numer 17473 dostała imię Freddiego Mercury'ego, nieżyjącego wokalisty legendarnego zespołu Queen. Z okazji przypadającej we wtorek 70. rocznicy urodzin muzyka, ogłosił to gitarzysta Queen Brian May, który jest doktorem astrofizyki.
Wokalista grupy Queen Freddie Mercury w czasie koncertu na Wembley w 1985 roku.
Wokalista grupy Queen Freddie Mercury w czasie koncertu na Wembley w 1985 roku.Foto: PAP/PA/Duncan Raban

Asteroidę odkryto w 1991 roku - kiedy Mercury zmarł na AIDS. Ma ona 3,5 kilometra średnicy i przemierza przestrzeń kosmiczną między Marsem a Jowiszem. Jej trajektorię May zaprezentował, przypominając hit "Don't Stop Me Now".

Nowa pełna nazwa asteroidy brzmi: 17473 Freddiemercury.

Ochody 70. rocznicy urodzin Mercury'ego trwały przez weekend w Londynie. Na domu w Feltham w zachodniej części miasta, gdzie przyszły piosenkarz spędził dzieciństwo, May odsłonił pamiątkową tablicę.

Źródło: YOUTUBE/QUEEN OFFICIAL

Z kolonii na szczyt

Freddie Mercury, a właściwie Farrokh Bulsara, urodził się w 1946 roku w Stone Town w Zanzibarze. Jego rodzice pochodzili z Indii, byli Parsami. Ojciec był brytyjskim urzędnikiem. młodości uczyl się gry na pianinie, angażował sie w chór i kółko tatralne. W 1964 wraz rodzicami opuścił Zanzibar z powodu wojny domoej i udał się do Anglii.

Udał się na studia do Ealing College of Art i w 1969 roku uzyskałdyplom ze sztuki grafiki i projektowania. W pierwszej pracy, jako sprzedawca odzieży, poznałRogera Taylora, późniejszego perkusistę Queen.

Po wielu próbach zakładaniu róznych zespółów, dołączaniu do innych i rozpadach grup muzycznych ostatecznie w 1971 roku powstał Queen. Największe sukcesy zespół święcił w latach 70. i 80. dając światu takie hity jak "Bohemian Rhapsody", "Crazy Little Thing Called Love", "Don't Stop Me Now" czy "Somebody to love".

PAP/dcz

Czy dałoby się zestrzelić asteroidę lecącą w kierunku Ziemi?

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2016 12:22
- Nie mamy technologii, która pozwalałaby na taki manewr w kosmosie. Ale nawet gdybyśmy mieli, to nie wiem, czy to byłby dobry pomysł - mówi dziennikarz naukowy Tomasz Rożek.