Ratusz rozstrzygnął przetarg na dwa nowe odcinki II linii metra

2015-10-29, 15:06

Ratusz rozstrzygnął przetarg na dwa nowe odcinki II linii metra
W sierpniu mieszkańcy Warszawy muszą się liczyć ze zmianami w kursowaniu metra . Foto: Ingolf/flickr/cc

Przetarg na kolejne odcinki warszawskiego metra rozstrzygnięty. Spółka wybrała dwie firmy, które podejmą się rozbudowy podziemnej kolejki.

Posłuchaj

Przetarg na dwa odcinki metra rozstrzygnięty. Relacja Aleksandra Pszoniaka (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Turcy z przedsiębiorstwa Gülermak Ağir zbudują przedłużenie centralnego odcinka metra w stronę zachodnią od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji przy ulicy Księcia Janusza. W ramach tej inwestycji zostaną zbudowane tunele oraz trzy stacje - "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza). Jak czytamy w komunikacie, tureckie konsorcjum "złożyło najkorzystniejszą ofertę". Wyceniło ono swoje usługi na 1 mld 147 mln 999 tys. zł.
Drugi odcinek od Dworca Wileńskiego do stacji Targówek wybuduje włoska spółka Astaldi, która złożyła ofertę w wysokości 1 mld 66 mln 741 tys. zł. Tutaj zostaną wybudowane tunele i trzy stacje stacje - "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką). Obie firmy już współpracowały z miastem przy budowie metra.

Licząc od dnia podpisania umowy, na zbudowanie kolejnych odcinków podziemnej kolejki, firmy będą miały 38 miesięcy.
Łączna długość tych dwóch odcinków wynosi sześć kilometrów. Ich budowa będzie kosztować ponad dwa miliardy złotych. Część kosztów pokryją unijne fundusze.
Centralny odcinek drugiej linii metra został uruchomiony w marcu 2015 roku. Ma niewiele ponad sześć kilometrów długości. Liczy siedem stacji. Docelowo na drugiej linii znajdzie się 20 stacji. Uruchomienie dwóch odcinków, na które właśnie rozstrzygnięto przetarg planowane jest na 2019-2020 rok.

Jak informuje stołeczny ratusz oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki.

IAR, PAP, bk

Polecane

Wróć do strony głównej