X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Mocni tylko razem. Dziennikarskie sojusze czynią media lepszymi

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2015 07:10
Radiowcy zrzeszeni w Europejskiej Unii Nadawców obradują dziś w Warszawie o tym, jak uczynić publiczne radio jeszcze bardziej atrakcyjnym. Dziennikarz Polskiego Radia Wojciech Cegielski pisze o tym, dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy mediami i jakie ma ona znaczenie dla radiosłuchaczy.
Audio
  • Ingrid Deltenre: media publiczne, takie jak Polskie Radio, służą ludziom. To wyjątkowe zadanie pociąga za sobą odpowiedzialność. Nie służycie żadnej partii politycznej, żadnej sile politycznej, która chce na tym zarabiać pieniądze lub ma media do innych celów (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Panthermedia

Kiedy latem ubiegłego roku wybuchła wojna Izraela z Hamasem w Strefie Gazy, do palestyńskiej enklawy przyjechały setki dziennikarzy z całego świata. Wielu z nas pracowało „stadami”. Nie dlatego, że nie mieliśmy własnych pomysłów, ale tak było po prostu bezpieczniej. Ja sam mieszkałem w dużym, wynajętym domu z dziennikarzami i fotoreporterami z Hiszpanii, Francji, Belgii czy Irlandii. Wszyscy dzieliliśmy się informacjami na temat bezpieczeństwa w różnych rejonach Gazy, ale też inspirowaliśmy się nawzajem. Gdy któregoś dnia mój kolega, fotoreporter z Hiszpanii wrócił do domu, pokazał mi szokujące zdjęcia zbombardowanego meczetu, którego minaret wbił się w dom mieszkalny. Natychmiast pojechałem na miejsce po materiał dla Polskiego Radia i zdjęcia dla naszego portalu.

Współpraca ważna także w czasie pokoju

W Europie takich wojen nie było od dawna, ale dziennikarze także współpracują ze sobą, choć z nieco innych względów. Polskie Radio, jako nadawca publiczny, jest członkiem Europejskiej Unii Nadawców. W tych dniach w Warszawie szefowie publicznych rozgłośni dyskutują, co zrobić, żebyśmy byli dla Państwa jeszcze bardziej nowocześni i atrakcyjni.

Ale EBU, nazywana też w skrócie Eurowizją (tak, tak, festiwal, którego tegoroczna edycja trwa właśnie w Wiedniu jest także efektem zjednoczenia się publicznych mediów z Europy), ma także swoją bardzo praktyczną stronę. Kiedy w Watykanie wybierano papieża Franciszka a potem ogłaszano Jana Pawła II Świętym, to właśnie Eurowizja zorganizowała dla nas, dziennikarzy mediów publicznych specjalne stanowiska dzięki którym mieliśmy dostęp do najnowocześniejszych technologii w jednym miejscu. W efekcie, mogliśmy przekazywać Państwu jeszcze więcej informacji, jeszcze więcej materiałów radiowych, zdjęć czy filmów poprzez portal polskieradio.pl. Wyprzedzaliśmy konkurencję z mediów komercyjnych, która nawiasem mówiąc, śladem Eurowizji, również tworzy w ostatnich latach swoje sojusze. Przede wszystkim jednak, inspirowaliśmy się nawzajem.

Taka inspiracja, która daleka jest od „wzajemnego zgapiania” zawsze była dla mnie nieoceniona w mojej pracy. Każdy, sprawny dziennikarz bez większego problemu zrelacjonuje wydarzenia w Watykanie czy w Strefie Gazy, choć może w tym drugim przypadku trzeba też zadbać o swój własny „tyłek”. Ale wszyscy wiemy, że Państwo oczekują od nas czegoś więcej niż tylko 50-sekundowych relacji o tym, co się zdarzyło. Wiemy, że czekacie Państwo także na rzeczowe analizy, informacje zza kulis czy też po prostu ciekawostki, pokazujące dane wydarzenie z zupełnie innej strony.

Inspiruj i czerp inspirację

W czasie swoich podróży poznałem mnóstwo dziennikarzy z całego świata. Część z nich to moi Przyjaciele, z którymi spotykam się w Europie czy na Bliskim Wschodzie przy okazji różnych wydarzeń. Niektórzy to ludzie o ogromnej wiedzy i wrażliwości. Tacy, którzy nie tylko inspirują moje pomysły reporterskie, ale są dziennikarskim wzorcem z Sevres i pokazują, jak wykonywać ten arcyciekawy zawód. Od takich ludzi nauczyłem się, że dziennikarz nie jest tylko sprawozdawcą, ale także osobą posiadającą wiedzę, wrażliwość i ogromną empatię wobec drugiego człowieka. Jest też osobą, która stale się uczy, która nigdy nie osiądzie na laurach i którą świat potrafi zaskoczyć nawet po wielu latach pracy w zawodzie.

Dziennikarskie sojusze to konieczność. Tylko razem jesteśmy mocni i lepsi od konkurencji. A jako ludzie, inspirując się wzajemnie, jesteśmy bardziej otwarci na świat i na tych, których spotykamy, jeżdżąc z mikrofonem i aparatem po świecie. Razem możemy lepiej i głębiej opowiadać Państwu o tym, co widzieliśmy. Tak właśnie, jak od 90 lat robimy to w Polskim Radiu. Dla Państwa.

____________________________________________________________________________

Europejska Unia Nadawców (European Broadcasting Union - EBU) powstała w 1950 roku. Zrzesza publiczne stacje radiowe z 56 krajów. Wymieniają się one materiałami i współpracują przy wydarzeniach muzycznych czy transmisjach sportowych. Raz do roku spotykają się w jednym z krajów członkowskich, by porozmawiać o sprawach najważniejszych dla radia.

Tegoroczna edycja odbywa się 20 i 21 maja w Warszawie, a gospodarzem wydarzenia jest Polskie Radio SA.

 

Czytaj dalej
Polskie Radio 1200.jpg
Prestiżowe spotkanie radiowców w Warszawie

Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski zauważa, że wybór Polski na organizatora Zgromadzenia jest wyrazem zaufania i uznania liderów radiowego rynku w Europie do polskiego nadawcy, odzwierciedlającym rolę, jaką Polska obecnie odgrywa w tej organizacji. W opinii Prezesa na tę decyzję miała wpływ nie tylko intensywna aktywność międzynarodowa Polskiego Radia w ostatnich latach, ale także dostrzegane zagranicą sukcesy Spółki związane m.in. z wdrażaniem naziemnego sygnału cyfrowego.

Dyrektor Generalna EBU Ingrid Deltenre jednoznacznie ocenia, że Polskie Radio jest liderem cyfryzacji w Europie Środkowej i Wschodniej. Według niej fakt, że już ponad połowa mieszkańców Polski jest w zasięgu nadawania radia cyfrowego, oznacza coraz szersze zaspokajanie współczesnych potrzeb słuchaczy i stanowi inspirację dla pozostałych członków wspólnoty Euroradia do podążania drogą takich samych zmian.

W wydarzeniu udział bierze około osiemdziesięciu delegatów z różnych krajów, władze Europejskiej Unii Nadawców oraz liczni eksperci. Dyskusja dotyczy przyszłości radia, potencjalnych szans i zagrożeń dla tego medium w zmieniającym się otoczeniu technologicznym. W programie Zgromadzenia szczególne miejsce zajmuje stan cyfryzacji nadawania w poszczególnych krajach oraz kwestie rozwoju nowych platform odbioru programu radiowego.

Wojciech Cegielski, bk

Czytaj także

Prezes Polskiego Radia: albo będziemy najlepsi, albo znikniemy

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2015 23:59
Albo będziemy najlepsi, albo znikniemy - to ostrzeżenie prezesa Polskiego Radia Andrzeja Siezieniewskiego pod adresem publicznych rozgłośni radiowych. Ich szefowie zjechali do Warszawy z niemal całego świata, by debatować o przyszłości.
rozwiń zwiń