Wiadomości

Guma do życia sposobem na SARS-CoV-2? Są nowe badania

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2021 23:59
Z badań opublikowanych w amerykańskim czasopiśmie "Molecular Therapy" wynika, że eksperymentalna guma do żucia może ograniczyć rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2, wirusa wywołującego COVID-19.
Guma, która pozytywnie wpływa na zdrowie jamy ustnej, nie jest nowym pomysłem.
Guma, która pozytywnie wpływa na zdrowie jamy ustnej, nie jest nowym pomysłem. Foto: shutterstock.com/RomanSo

Dowody wskazują, że ludzie zainfekowani SARS-CoV-2 mają wysoki poziom wirusa w ślinie. Z tego powodu amerykańscy naukowcy chcieli zbadać, czy specjalnie zaprojektowana guma do żucia mogłaby ograniczyć ilość wirusa w jamie ustnej i w ten sposób potencjalnie ograniczyć jego rozprzestrzenianie się.

Guma, która pozytywnie wpływa na zdrowie jamy ustnej, nie jest nowym pomysłem. Według wcześniejszych badań gumy do żucia zawierające takie substancje jak wapń i wodorowęglany mogą poprawić stan jamy ustnej, ograniczając występowanie dolegliwości stomatologicznych i zmniejszając liczbę szkodliwych bakterii. Jednak celowanie w koronawirusa tym sposobem jest podejściem nowatorskim.

SARS-CoV-2 przedostaje się do ludzkich komórek, przyczepiając się do białek ACE2, znajdujących się na powierzchni niektórych komórek w naszym ciele. Naukowcy wyprodukowali więc gumę zawierającą wysoki poziom białek ACE2, znajdujących się w roślinach, zakładając, że białka te w gumie do żucia mogą "uwięzić" cząsteczki wirusa w jamie ustnej, redukując możliwość zakażenia naszych komórek i rozprzestrzeniania się na innych ludzi.

1200_laboratorium_COVID_shutterstock.jpg
Ten lek na COVID-19 zmniejsza śmiertelność pacjentów. Znamy najnowsze wyniki badań

Słuchaj także:

Posłuchaj
12:15 PR24_mp3 2021_11_29-20-45-01.mp3 Dr Michał Sutkowski o nowej mutacji koronawirusa ("Temat dnia/Gość PR24")

jbt

Przełom w leczeniu COVID-19? Znaleziono substancje, które hamują namnażanie koronawirusa

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2021 06:19
Naukowcy zidentyfikowali cząsteczki, które silnie hamują replikację wirusa w ludzkich komórkach nabłonka płuc. Odkrycie może pomóc w poszukiwaniu nowych metod leczenia oraz leków, które już istnieją, a mogą być skuteczne przeciw COVID-19.