X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Instagram proponował diety osobom z anoreksją. Teraz przeprasza za błędny algorytm

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2021 07:10
Aplikacja należąca do Facebooka Instagram przeprosiła za błąd, w wyniku którego osobom z anoreksją oraz innymi zaburzeniami odżywiania wyświetlały się treści związane z dietami i odchudzaniem.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Riean Ardana

W wyniku błędu algorytm wskazywał w wyszukiwarce niektórym osobom hasła rodzaju "appetite suppressants" (środki tłumiące apetyt) oraz "fasting" (dosł. "poszczenie").

Platforma zapewniła, że naprawiła już ten błąd oraz że niechciane treści nie będą się już więcej wyświetlały. - Ostatnio wprowadziliśmy na Instagramie nową funkcję wyszukiwania, która obejmuje nie tylko hasztagi i nazwy użytkownika w celu odkrywania interesujących daną osobę treści - powiedział rzecznik Facebooka. - W jej ramach kiedy naciśnie się na pasek wyszukiwarki, będą sugerowane tematy. Te sugestie, tak samo jak i wyniki wyszukiwania, są jednak ograniczone do ogólnych zainteresowań a utrata wagi zdecydowanie do takich nie należy - zaznaczył.

Szkodliwe treści dla osób chorych

shutterstock_internet1200.jpg
"Otyłość cyfrowa" - co to jest?

Influencerka instagramowa Lauren Black leczy się z anoreksji i skomentowała, że takie treści mogłyby na nią szkodliwie podziałać i na powrót wpędzić w chorobę. - Kiedy używam aplikacji często wyświetlają mi się treści promujące diety oraz liczenie kalorii. Użytkownicy Instagrama poszukują w nim często wsparcia w swojej chorobie. Jednak jeśli poszukuje się rzeczy związanych z leczeniem zaburzeń odżywiania, aplikacja proponuje szkodliwą zawartość, która może mieć okropne efekty - powiedziała.

Jak podaje BBC nie tylko Black skarży się na tego rodzaju treści, również inne osoby z zaburzeniami odżywiania zgłosiły, że często wyskakują im posty na temat m.in. utraty wagi. Instagram odpowiedział, że jedynie proponuje w wyszukiwarce treści związane z fitnessem oraz zdrowym odżywianiem.

Czytaj także:

- Zaburzenia odżywiania mają jeden z największych odsetków śmiertelności wśród zaburzeń i chorób psychicznych, dlatego jest ważne, by podchodzić do nich we właściwy sposób. Jeśli są użytkownicy, którzy obserwują strony mające im pomóc w radzeniu sobie z tymi problemami, a znienacka wyświetla się komunikat zawierający przeciwstawne treści, skutek może być bardzo groźny - ocenił dr Joshua Wolrich, lekarz w National Health Service w Wielkiej Brytanii oraz autor książki "Food isn't Medicine".

Jak dodał, na FB i w Instagramie powinna być wprowadzona funkcja umożliwiająca użytkownikom, którzy sobie tego nie życzą, wyłączenie treści związanych z utratą wagi.

st

Czytaj także

Odporność – co ją buduje?

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2021 17:45
Niefajna pogoda za oknem to nie powód, aby odłożyć treningi. Tym bardziej że eksperci wskazują: aktywność fizyczna, a w tym oczywiście bieganie, buduje odporność! A co jeszcze może pomóc, by organizm łatwiej zwalczał wszelkie infekcje i wirusy?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Media społecznościowe - ukryty słup reklamowy?

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 09:30
Co czwarty publikowany post na Instagramie ma charakter reklamowy - twierdzą eksperci. Użytkownicy często mogą sobie nie zdawać z tego sprawy, bo influencerzy, polecając produkty, nie mówią wprost, że jest to opłacona reklama.
rozwiń zwiń