X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Zakaz lotów z Wielkiej Brytanii. Prezes TLP: na Wyspach może być uwięzionych tysiące polskich kierowców

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2020 17:37
- W związku z decyzją Francji ws. zamknięcia granicy z Wielką Brytanią na kontynent nie może wrócić nawet kilkanaście tysięcy kierowców, w tym kilka tysięcy z Polski - ocenił Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Wroński podkreślił, że decyzja Francuzów o całkowitym wstrzymaniu przewozów drogowych z Wielkiej Brytanii jest dla sektora transportowego "nagła i niezrozumiała". W niedzielę, po posiedzeniu rządowej rady obrony i bezpieczeństwa narodowego, ogłoszono wprowadzenie we Francji od północy z niedzieli na poniedziałek, 48-godzinnego zakazu wjazdu dla osób przybywających z Wielkiej Brytanii.

british1200.jpg
Nowy koronawirus zaatakował Wyspy. Europa zamyka się przed Brytyjczykami

Decyzja jest spowodowana szerzeniem się w tym kraju nowego wariantu wirusa SARS-CoV-2, który według informacji władz brytyjskich jest bardziej zaraźliwy niż jego poprzednia odmiana. Zakaz obejmuje wszystkie formy przewozów pasażerskich, ale nie dotyczy transportu towarów oraz przemieszczania się ludzi z Francji do Wielkiej Brytanii.

Prezes TLP podkreślił, że nie lekceważy kwestii medycznych, ale powoływanie się na nie w przypadku kierowców ciężarówek, jest nieporozumieniem. Przypomniał, że w związku z COVID-19 i wprowadzanymi wcześniej obostrzeniami w ruchu pomiędzy krajami, to właśnie m.in. ta grupa zawodowa, czyli transport drogowy, były wyłączony z zakazu przekraczania granicy. Zaznaczył, że kierowcy ciężarówek poruszają się wyznaczonymi korytarzami transportowymi i w czasie swojej podróży generalnie nie muszą opuszczać swoich pojazdów.

Czytaj więcej:

- Decyzja Francji spowodowała, że na granicy, bez żadnej pomocy, utknęło kilkanaście tysięcy kierowców, w tym tysiące kierowców z Polski, którzy nie mogą teraz wrócić na kontynent. Natężenie ruchu jest teraz szczególne, ponieważ jest okres świąteczny. Bardzo duży ruch do Wielkiej Brytanii wynika też z niepewności, jaka towarzyszy brexitowi. Kontrahenci robią duże zapasy, które mają pozwolić im funkcjonować nawet przez kilka miesięcy - zwrócił uwagę Wroński.

Apel do rządu

Przedstawiciel sektora transportowego dodał, że kierowcy utknęli na parkingach bez toalet. Nie mają też zapewnionego noclegu, czy jedzenia. Dodał, że wskazywane przez Francuzów inne formy dotarcia na kontynent np. przez połączenia promowe z Holandią czy Belgią są już od dawna zarezerwowane przez kierowców. - Nie da się tego zrobić z dnia na dzień - zaznaczył.

Wroński wskazał, że inne proponowane rozwiązanie, czyli "przerzucenie" kontenerów na pociągi, nie rozwiązuje sytuacji, bo kierowcy nadal pozostawieni będą sami sobie.

- Od rana jesteśmy w kontakcie z Komisją Europejską w tej sprawie. Zaapelowaliśmy także do rządu, m.in. premiera Mateusza Morawieckiego, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka o podjęcie pilnej interwencji dyplomatycznej ws. tej blokady. Zwróciliśmy się również do rządu, by przez służby konsularne pomóc polskim kierowcom, zapewnić im wodę, żywność, bo wracający z Wysp kierowcy nie mają zapasów na kilka dni. Apelujemy również o udostępnienie pomieszczeń umożliwiających egzystencję kierowcom w zaistniałych, nadzwyczajnych warunkach - dodał Wroński.

dn

Czytaj także

Wyzwania związane ze szczepieniami na COVID-19. Zobacz, jak radzi sobie Wielka Brytania

Ostatnia aktualizacja: 18.12.2020 15:51
Wielka Brytania jako pierwszy kraj na świecie dopuściła do użycia szczepionkę Pfizera i BioNTech, zatem jako pierwsza stanęła w obliczu wyzwań związanych z jej transportem i przechowywaniem.
rozwiń zwiń