Wiadomości

Niezwykłe odkrycie w Hiszpanii. Znaleziono ponad 20 skamieniałych jaj dinozaurów

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2020 00:27
W hiszpańskiej Aragonii odnaleziono 20 skamieniałych jaj dinozaurów. Zdaniem paleontologów, to jedno z największych skupisk jaj tych wielkich gadów, jakie dotychczas odkryto. Możliwe, że w czterech jajach znajdują się embriony dinozaurów.
Jaja dinozaura. Zdjęcie ilustracyjne
Jaja dinozaura. Zdjęcie ilustracyjneFoto: Jaroslav Moravcik/Shutterstock

Wchodzący w skład zespołu paleontologów Miguel Moreno Azanza ocenił, że odkrycie jaj to "zaskakujący finał" poszukiwań, które rozpoczęły się w 2019 r. niedaleko miasta Huesca. - Jesteśmy bardzo zaskoczeni, gdyż od praktycznie 14 lat prowadzimy rozmaite badania w Aragonii (…) i właśnie tam ma miejsce teraz takie odkrycie - powiedział.

Badacz poinformował, że pierwsze prace ruszyły w grudniu. Podkreślił, że nic nie wskazywało na to, że mogą one się zakończyć odnalezieniem jednego z największych skupisk jaj dinozaurów.

CZYTAJ RÓWNIEŻ
dinozaur 1200.jpg
Odkryto nowy gatunek dinozaura

Jaja tytanozaurów

Kolejny paleontolog biorący udział w pracach, Jose Manuel Gasca, przekazał, że średnica jaj to ok. 20 cm. Według jego szacunków znalezisko może mieć ok 68 mln lat.

Według wstępnych ustaleń, w czterech jajach mogą znajdować się embriony dinozaurów. Zdaniem naukowców, odkryte zostały pozostałości po tytanozaurach - roślinożernych gadach, które osiągały nawet 20 m długości ciała. - Liczymy, że dzięki temu odkryciu uda nam się znaleźć odpowiedzi na kilka frapujących nas pytań dotyczących reprodukcji tych dinozaurów - mówił Miguel Moreno Azanza.

ms, PAP

Postaw sobie dinozaura w salonie

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2020 16:38
Dzięki nowym technologiom możemy dziś spotkać przedstawicieli wymarłych gatunków zwierząt w rozszerzonej rzeczywistości we własnym mieszkaniu.