x
Wiadomości

Życie pozaziemskie? NASA pokazuje film o "oceanicznych światach" w kosmosie

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2020 13:45
Życie pozaziemskie, a nawet możliwość zasiedlenia innych planet to temat zainteresowania naukowców od dziesięcioleci. Patrzymy w gwiazdy w poszukiwaniu choćby śladów życia, które było, bądź jest. Czy życie mogło rozwinąć się na jakiejś znanej nam planecie? Tym, co aktualnie wiadomo, NASA podzieliła się w swoim filmie.
NASA w swoim filmie prezentuje aktualną wiedzę na temat życia pozaziemskiego
NASA w swoim filmie prezentuje aktualną wiedzę na temat życia pozaziemskiegoFoto: twitter/NASA

Jak wskazuje amerykańska Agencja Kosmiczna NASA, życie wymaga trzech składników: energii, cząsteczek organicznych i wody w stanie ciekłym. Astrobiologia, czyli pozaziemskie poszukiwania życia, opiera się przede wszystkim na poszukiwaniu planet karłowatych i księżyców, które zawierają duże ilości wody w stanie ciekłym. NASA takie obiekty nazywa "oceanicznymi światami".

kalifornia1200.jpg
Ogromne pożary pustoszą zachodnie stany USA. Kilkadziesiąt ofiar śmiertelnych

Jak się okazuje, "oceaniczne światy" mogą być wszechobecne w galaktyce. Tylko w naszym Układzie Słonecznym, odkryto dowody na istnienie oceanów na księżycach Saturna - Tytanie i Enceladusie - Jowisza - Europie, Ganimedesie i Kallisto - oraz Neptuna - Trytonie.  A także na Plutonie.

Zdaniem NASA także Wenus i Mars miliardy lat temu mogły mieć na swoich powierzchniach oceany.

Nasza własna planeta

Badania nad oceanami obejmują także nasz dom, czyli Ziemię. Pomagają nam lepiej zrozumieć jej systemy wodne. A gdy poznamy naszą własną planetę jeszcze dokładniej, łatwiej będzie nam poznać i zrozumieć światy poza nią.

Twitter/SCIENCE.NASA.GOV/AS

Zobacz więcej na temat: ŚWIAT NASA kosmos

Przygotowania do lotu załogowego na Księżyc zakończone sukcesem. Udany test rakiety SLS

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2020 11:30
NASA przeprowadziła test systemu wspomagania lotu rakiety SLS (z ang. Space Launch System) - cała operacja zakończyła się sukcesem. Dzięki temu rakieta może zostać wykorzystana podczas misji Artemis, która umożliwi astronautom dotarcie na Księżyc w 2024 r.