Nowa aplikacja

x
Wiadomości

Ameryka Południowa: odkryto gigantyczną skorupę żółwia. Ma rozmiary samochodu

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2020 08:30
W Ameryce Południowej odkopano największą skorupę żółwia w historii - informuje "Washington Post". Ważąca ponad tonę prehistoryczna skamielina ma rozmiary samochodu - 2,4 metra długości.
Odkopana gigantyczna skorupa żółwia ma 2,4 metra długości
Odkopana gigantyczna skorupa żółwia ma 2,4 metra długościFoto: Twitter/Daniel Alcazar-Roman

Stupendemys geographicus, pływający przed milionami lat w rzekach i jeziorach na północy Ameryki Południowej, dwukrotnie przerastał największy dziś gatunek żółwia - żółwia skórzastego (Dermochelys coriacea).

archeologia FREE 1200.jpg
Peru: przełomowe odkrycie. Rysunki naskalne sprzed ponad tysiąca lat

Pierwsze skorupy wymarłego Stupendemys geographicus odkopano w latach 70. ubiegłego wieku. Przez lata naukowcy próbowali ustalić szczegóły życia tego gada.

Po najnowszych odkryciach paleontolodzy podejrzewają obecnie, że gatunek ten był jedynym gigantycznym żółwiem żyjącym w tym okresie w północnej części Ameryki Południowej i był on wszystkożerny. Rogi na skorupach samców mogły służyć do walki o terytorium.

Gigantyczną skamielinę odkopano na pustyni na pograniczu wenezuelsko-kolumbijskim. Przed milionami lat teren ten był jednak wilgotny i bagnisty.

bb

Nie żyje najstarszy na świecie nosorożec północny. Jest szansa na przetrwanie gatunku

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2019 16:58
W zoo Planete Sauvage niedaleko francuskiego Nantes zdechła Sana, najstarsza na świecie samica krytycznie zagrożonego wyginięciem nosorożca północnego - podgatunku nosorożca białego. Zwierzę przeżyło 55 lat.

Niezwykłe odkrycie polskich archeologów w Peru

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2019 19:10
Przed kilku laty polscy badacze dokonali sensacyjnego odkrycia w Peru. Natrafili na nienaruszony grobowiec prekolumbijskiej kultury Wari (600 - 1000 r. n.e.). W archeologii andyjskiej zdarza się to niezwykle rzadko ze względu na wszechobecne bandy plądrujące stanowiska archeologiczne.