X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Będzie nadzwyczajne posiedzenie komisji PE ws. transportu. Polacy nie składają broni

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2019 11:10
Przeciwnicy przepisów dotyczących transportu międzynarodowego, w tym polscy europosłowie, nie składają broni. Chcą wycofać je z Parlamentu Europejskiego i przekazać projekt nowej Komisji, na której przychylność liczą. W przyszłym tygodniu w czwartek odbędzie się nadzwyczajne posiedzenie komisji transportu Europarlamentu w tej sprawie.
Audio
  • Przeciwnicy przepisów dot. transportu międzynarodowego nie składają broni - relacja Beaty Płomeckiej (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock.com

Przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym są niekorzystne dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, ale najwięcej straci Polska, która ma największą flotę transportową w całej Unii.

Przepisy zostały zaakceptowane przez Parlament Europejski poprzedniej kadencji i europosłowie byli o krok od rozpoczęcia negocjacji z unijnymi rządami w sprawie ostatecznego ich kształtu. Tak się nie stało dzięki sprawnej akcji polskich europosłów ponad podziałami, którzy opóźniali prace. W komisji transportu wyróżniali się Kosma Złotowski i Elżbieta Łukacijewska.

"Skorzystamy z każdego możliwego zapisu"


unia europejska free 1200.jpg
Ważą się losy przepisów dot. transportu międzynarodowego. Polska ma nowy plan w PE

Teraz w nowej kadencji grupa europosłów z tej komisji, w tym Polacy, skorzystała z zapisów prawnych mówiących, że jeśli jakiś projekt przepisów nie został ukończony w jednej kadencji, to należy podjąć decyzję, czy nie odesłać projektu z powrotem do Komisji Europejskiej. - Skorzystamy z każdego możliwego zapisu, aby najlepiej zabić w tym kształcie pakiet mobilności, a jeśli się nie uda, to żeby go maksymalnie opóźnić - skomentowała Elżbieta Łukacijewska w rozmowie z brukselską korespondentką Polskiego Radia Beatą Płomecką.

- Przede wszystkim liczymy na nową komisarz do spraw transportu. Jeśli uda się to wystarczająco przeciągnąć, to być może nowa pani komisarz będzie miała inne zdanie - powiedział brukselskiej korespondentce Polskiego Radia europoseł Kosma Złotowski.

Zaostrzone zasady

W nowej Komisji Europejskiej, która rozpocznie prace 1 listopada po uzyskaniu akceptacji Europarlamentu, za transport ma odpowiadać komisarz z Rumunii, a Rumunia podobnie jak Polska negatywnie ocenia propozycje zaostrzenia zasad w transporcie międzynarodowym dotyczące delegowania pracowników. Chodzi o czas pracy kierowców i ustaloną płacę minimalną plus wszystkie dodatki obowiązujące w kraju, w którym realizowane byłyby przewozy. To wiązałoby się z podwyższeniem kosztów i biurokratycznych wymogów, a małym firmom groziłoby bankructwo. Na tych przepisach zależało bardzo krajom Europy Zachodniej, które mówiły, że trzeba walczyć z dumpingiem socjalnym, Polska i państwa naszego regionu odpowiadały, że to protekcjonizm gospodarczy i próba wyeliminowania tańszej, wschodniej konkurencji z unijnego rynku.

Jeśli w przyszłym tygodniu, 19 września, na posiedzeniu komisji transportu nie uda się odesłać tych przepisów do Komisji Europejskiej, to przed europosłami kolejna szansa storpedowania prac. 24 września komisja transportu ma głosować nad mandatem do negocjacji z unijnymi krajami i Polacy liczą na to, że uda się zebrać większość przeciwko tej decyzji.

pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polskie koleje z nową perspektywą: miliardy złotych na nowe trasy, nowoczesne dworce, wygoda pasażerów

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2019 16:04
O nowym podejściu do komunikacji zbiorowej – w tym kolejowej, gdzie liczy się przede wszystkim wygoda pasażera, a nie tylko zysk, a także rozbudowa tras i unowocześnienie dworców kolejowych, rozmawiano podczas krynickiego Forum Ekonomicznego. To sprawia, że rozwój polskich „dróg żelaznych” wpisuje się we wzrost gospodarczy i służy krajowym firmom.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ważą się losy przepisów dot. transportu międzynarodowego. Polska ma nowy plan w PE

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2019 15:38
Europosłowie przygotowują się do wznowienia prac nad przepisami zaostrzającymi zasady w transporcie międzynarodowym, Polacy mają nowy plan ich opóźnienia. Tak ustaliła w Parlamencie Europejskim brukselska korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka.
rozwiń zwiń