X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Ponad połowa użytkowników social mediów próbowała zmienić ustawienia prywatności

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2019 17:23
56 proc. wszystkich użytkowników sieci społecznościowych w Unii Europejskiej próbowało zmienić ustawienia prywatności na swoich profilach. Taką informację podał Urząd Ochrony Danych Osobowych, powołując się na badania przeprowadzone przez Komisję Europejską. W Polsce dane próbowało zmienić 46 proc. użytkowników.
geraltpixabay.comPixabay License
geralt/pixabay.com/Pixabay LicenseFoto: Image by Gerd Altmann from Pixabay

UODO poinformowało, że 72 proc. użytkowników sieci społecznościowych w UE określiło, że zmiana ustawień prywatności w profilu osobistym z domyślnych jest łatwa.

FaceApp1200.jpg
FaceApp narzędziem służb? Ekspert: jesteśmy odpowiedzialni za udostępnione dane

Jako główne powody braku zmiany tych ustawień respondenci podali zaufanie do serwisów społecznościowych i brak wiedzy. Z opublikowanego w czerwcu 2019 r. raportu wynika, że ponad połowa (56 proc.) wszystkich użytkowników sieci społecznościowych w UE próbowała zmienić z domyślnych ustawienia prywatności w swoim profilu osobistym.

W Polsce odsetek takich osób wynosi 46 proc. Natomiast 43 proc. mieszkańców państw UE uważa, że zmiana ustawień prywatności "nie jest istotna i jej nie dokonali". Tak samo uważa 50 proc. badanych Polaków.

"Udostępnianie swoich danych osobowych powinno być świadome"

- Decyzja o publicznym udostępnianiu swoich danych osobowych powinna należeć tylko do użytkownika, a udzielona zgoda musi być dobrowolna i wyrażona działaniem potwierdzającym ze strony użytkownika. Co oznacza, że świadczenie usługi nie może być uzależnione od jej udzielenia, a zgodę można wycofać w dowolnym momencie - mówi cytowany w komunikacie dyrektor IT z Urzędu Ochrony Danych Osobowych Tomasz Soczyński.

- Stosując obowiązującą zasadę domyślnej prywatność wskazaną w art. 25 pkt 2 RODO, produkty lub usługi powinny być tak zbudowane, by obowiązywały rygorystyczne ustawienia prywatności, a jedyne świadome działania użytkownika końcowego umożliwiały szersze przetwarzanie danych osobowych - dodaje.

Według niego - jeśli do realizacji usługi zostanie pozyskanych więcej informacji, niż jest to konieczne - wówczas zasada ta zostanie naruszona.

Jedyne dane, które mogą być przetwarzane


UODO zwraca uwagę, że w praktyce dane osobowe gromadzone przez platformy społecznościowe, operatorów wyszukiwarek internetowych i dostawców poczty elektronicznej często wykraczają poza zakres faktycznie udostępniony przez użytkownika.

- Dzięki takim praktykom mogą oni śledzić każdy ruch użytkownika wykonywany w sieci internetowej, a także na urządzeniach do niej podłączonych. W dalszym kroku wykorzystują te informacje do tworzenia profilu użytkownika, sprzedając jego tożsamość np. poprzez wyświetlanie zindywidualizowanych reklam – powiedział Tomasz Soczyński.

UODO zaznacza, że jedynymi danymi, które mogą być przetwarzane i przechowywane przez ograniczony czas, są dane niezbędne do korzystania z platformy, a administratorzy mogą je przechowywać tylko tak długo, jak jest to konieczne.

Badania Eurobarometru pod nazwą "Special Eurobarometer 487a - The General Data Protection Regulation" przeprowadzono w 28 krajach UE na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Sprawiedliwości i Konsumentów KE od 15 do 29 marca 2019 r. W Polsce badanie przeprowadził Kantar Polska.

kad

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

M. Bonikowska: Unia Europejska często nie mówi jednym głosem

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2019 19:42
- Unii Europejskiej przydałoby się w tym nowym rozdaniu bardzo mocne polityczne ramię. Po to, żeby mówić spójnie - twierdzi dr Małgorzata Bonikowska z Centrum Stosunków Międzynarodowych. Jak Europejczycy postrzegają Wspólnotę?
rozwiń zwiń