X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

"Połowiczne i niekonsekwentne". Warszawski Alarm Smogowy o realizacji obietnic wyborczych Trzaskowskiego

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2021 14:22
Warszawski Alarm Smogowy opublikował raport, w którym przedstawia ocenę działań prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego na rzecz miejskiej mobilności.
Rafał Trzaskowski
Rafał TrzaskowskiFoto: Shutterstock/praszkiewicz

W opublikowanym raporcie, autorzy oceniają obietnice Rafała Trzaskowskiego z 2018 roku, gdy kandydował on na prezydenta Warszawy. Znaczną część jego ówczesnego programu stanowiły obietnice związane z transportem, a także przestrzenią ulic i placów.

rafał trzaskowski pap_20190319_0O9 1200.jpg
Skargi na mobbing w warszawskim Centrum Obsługi Podatnika. Urzędnicy Trzaskowskiego mieli oceniać rozmiar biustu

"W naszym raporcie – przygotowanym po półmetku kadencji prezydenta Rafała Trzaskowskiego – skupimy się na sprawdzeniu, w jakim stopniu realizuje on swoje obietnice związane ze środkami poruszania się po mieście istotnymi dla zrównoważonej mobilności – ruchem pieszym i rowerowym oraz transportem zbiorowym. Przyjrzymy się także obietnicom związanym ze zmianami w przestrzeni miejskiej" - napisali autorzy raportu.

Raport podzielony jest na części związane z ruchem pieszym, rowerowym, samochodowym oraz komunikacją miejską. Osobny rozdział obejmuje przestrzeń miejską czyli ulice, place i centra lokalne. Autorzy raportu w swojej ocenie posługują się następującą skalą: czerwona "buźka" to ocena negatywna, żółta - neutralna, a zielona - pozytywna.

Transort zbiorowy - negatywnie

Najwięcej czerwonych "buziek" znalazło się w części dotyczącej transportu zbiorowego. Negatywnie zostały ocenione m.in obietnice dotyczące darmowej komunikacji miejskiej dla uczniów szkół średnich, dostosowania Biletu Seniora do nowego wieku emerytalnego kobiet, rozbudowy sieci parkingów P+R oraz wybudowania łącznika stacji metra Centrum i Dworca PKP Śródmieście.

Negatywnie zostały też ocenione niespełnione obietnice związane z inwestycjami tramwajowymi. Chodzi tu m.in o tramwaj na Gocław, linię łączącą Wilanów z Mokotowem, Ochotą i Wolą, tramwaj na Zieloną Białołękę oraz linię wzdłuż ulicy Modlińskiej, linię tramwajową łączącą rondo Unii Europejskiej z metro Wilanowska – Dworcem Południowym. Kiepsko wygląda też, według autorów raportu, sprawa nowej linii wzdłuż Kasprzaka i nowych linii na Odolanach.

Na zielono autorzy projektu ocenili obietnice, które są realizowane, dotyczące zakupu nowego taboru autobusowego, tramwajowego oraz pociągów metra i Szybkiej Kolei Miejskiej.

Komunikacja samochodowa - negatywnie

Na czerwono oceniono natomiast obiecane inwestycje związane z komunikacją samochodową. Chodzi o domknięcie obwodnicy śródmiejskiej – do ruchu miał zostać oddany odcinek z ronda Wiatraczna do ronda Żaba. Nie oceniano natomiast niezrealizowanej obietnicy zniesienia opłaty za abonament parkingowy na pierwszy samochód w rodzinie dla mieszkańców Warszawy – osób płacących w Warszawie podatki. Nie ma w tej chwili żadnych zapowiedzi, a miasto sukcesywnie rozszerza strefę płatnego parkowania.

Nie jest jednak tak źle. W raporcie jest też wiele zielonych "buziek". Szczególnie dużo jest ich w części dotyczącej ruchu pieszego i rowerowego. Autorzy pozytywnie ocenili realizację obietnic, takich jak m.in. powstanie w Śródmieściu ulic o spowolnionym ruchu, transformacji ulic Jasnej, Szpitalnej, Zgoda, Brackiej, Chmielnej i Złotej oraz placu Pięciu Rogów. Autorów cieszy też podtrzymana obietnica budowa kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę.

Dużo dzieje się też w przestrzeni miejskiej. Autorom podoba się prowadzona przemiana arterii śródmiejskich w ulice miejskie. Negatywnie oceniają jednak działania związane z obiecanym przeniesieniem kolejnego odcinka Wisłostrady, na wysokości placu Zamkowego, do tunelu, rewitalizacją Pragi, która według autorów zostało niejako "zapomniana". Nie spełnione zostały obietnice dotyczące modernizacji placu Trzech Krzyży, placu Grunwaldzkiego, placu Bankowego, placu Zawiszy i placu Teatralnego.

W podsumowaniu autorzy raportu napisali "wskazywany publicznie przez prezydenta kierunek w zakresie miejskiej mobilności jest pozytywny, ale podejmowane działania w zakresie realizacji wyborczych obietnic pod wieloma względami są połowiczne i niekonsekwentne".

"Należy mieć nadzieję, że pewne przyspieszenie – widoczne w ostatnim półroczu – przełoży się na większą dynamikę działań w drugiej połowie kadencji. Przy kontynuowaniu programu Nowego Centrum Warszawy konieczne jest też podjęcie intensywnych działań na rzecz zrównoważonej mobilności w innych dzielnicach" - zaznaczyli.

***

Prezentując swoją subiektywną ocenę autorzy raportu napisali "rozwój miejskiej mobilności w Warszawie jest powolny, a dystans do innych metropolii europejskich powiększa się, zamiast się zmniejszać.

Czytaj także

Trzaskowski sprzedał firmę taksówkową MPT. Lichocka: to jest zrobione w sposób absolutnie nietransparentny

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2021 14:45
Posłanka PiS Joanna Lichocka zarzuca brak przejrzystości przy sprzedaży Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego przez władze Warszawy. Istniejącą od 70 lat korporację taksówkarską przejęła firma iTaxi. W rozmowie z Polskim Radiem podkreśliła, że "Warszawiacy powinni wiedzieć, za jaką cenę kupuje się najstarszą firmę w Warszawie".
rozwiń zwiń