X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Darmowe odbiorniki DAB+ dla płacących abonament? Szef RMN chce promować cyfrowe radio

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2021 05:14
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański proponuje, by rząd rozdał Polakom cyfrowe odbiorniki radiowe. Miałoby to wypromować nowy format cyfrowego nadawania DAB+. W ostatnich latach na "cyfrę" przeszły stacje radiowe z 30 krajów w Europie, w Polsce liderem w tej dziedzinie jest Polskie Radio.
Szef RMN Krzysztof Czabański proponuje, by rząd rozdał darmowe odbiorniki DAB+ płacącycm abonament RTV (zdj. ilustracyjne)
Szef RMN Krzysztof Czabański proponuje, by rząd rozdał darmowe odbiorniki DAB+ płacącycm abonament RTV (zdj. ilustracyjne)Foto: Nick Beer/ Shutterstock

Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański podkreśla, że cyfryzacja radia pozwoli na nadawanie ogólnopolskie znacznie większej liczbie stacji niż dotychczas.

Witold Kołodziejski PR1 01.2012 1200.jpg
"To naturalna konsekwencja postępu technologicznego". Kołodziejski o nadawaniu w technologii DAB+

Posłuchaj
00:52 media - czaban - spec - cegla.mp3 Krzysztof Czabański proponuje, by rząd podarował odbiorniki cyfrowego radia DAB+ - relacja Wojciecha Cegielskiego (IAR)

Krzysztof Czabański uważa, że aby zachęcić Polaków do słuchania cyfrowego radia, rząd mógłby podarować im takie odbiorniki. - Ludzie mają w domach odbiorniki UKF i nie widzą powodu, by to zmieniać. Wiedzą, że cyfra ma lepszy dźwięk, ale UKF też ma niezły. Myślę, że to byłoby ważne, gdyby rząd zainwestował w to i na przykład ludziom płacącym rzetelnie od lat abonament zafundował odbiorniki cyfrowe - dodaje Krzysztof Czabański.

Czytaj także: 

Według szefa Rady Mediów Narodowych, taka promocja kosztowałaby kilkadziesiąt milionów złotych, co w skali budżetu państwa jest niewielką sumą.

Media publiczne kontra komercyjne

Od wielu miesięcy w Polsce toczy się dyskusja na temat tempa przechodzenia na cyfrowe nadawanie. Najszybciej na DAB+ przechodzi obecnie Polskie Radio, które w ten sposób nadaje dziewięć swoich programów. Przeciwne cyfryzacji są media komercyjne, które uważają, że to dublowanie nadawania w internecie.

Według danych Europejskiej Unii Nadawców, w całej Europie cyfrowo nadaje już ponad 400 stacji radiowych.


mbl

Czytaj także

Krzysztof Czabański: bogactwo oferty to największa siła Polskiego Radia

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 12:22
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański powiedział, że Polskie Radio łączy tradycję i nowoczesność, szukając nowych sposobów na dotarcie do odbiorców. Podkreślił, że bogactwo oferty to największa siła Polskiego Radia, a jego archiwum to "archiwum polskiej kultury". 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie Radio najbardziej opiniotwórczą stacją radiową. Agnieszka Kamińska: odbiorcy doceniają wiarygodność

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2021 19:15
Zgodnie z rankingiem przygotowanym przez Instytut Monitowania Mediów Polskie Radio zajęło 1. miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów wśród nadawców radiowych. Łącznie w lipcu powoływano się na anteny publicznego nadawcy aż 2570 razy. W rankingu ogólnym, obejmującym także telewizję, prasę i portale internetowe, anteny Polskiego Radia odnotowały rekordowe wzrosty.
rozwiń zwiń