X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

"Dzwonią do nas nastolatki, które mierzą się z przeróżnymi problemami". Psycholog o kłopotach dzieci w izolacji

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2021 19:08
- Dzieci mierzą się z przeróżnymi problemami. Najczęstszym tematem rozmów jest zdrowie psychiczne, kondycja psychiczna, samopoczucie i trudne emocje - podkreśliła w audycji Polskiego Radia 24 Katarzyna Łukasiuk-Kalska, psycholog i konsultantka Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, a także ekspert Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: East News/Glow Images

W czwartek minister edukacji i nauki przedstawił drugi z czterech zapowiedzianych programów wsparcia uczniów i młodzieży, ale również nauczycieli po nauce zdalnej. Będzie to program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dotyczący kondycji psychicznej.

pap_20210118_0D6 (1).jpg
Program wsparcia psychologicznego uczniów i nauczycieli. Szef MEiN pokazał jego filary i koszty

Wśród najczęściej wymienianych problemów znalazły się lęk, samotność i niechęć do powrotu do stacjonarnej nauki. Rośnie przy tym zapotrzebowanie na pomoc psychologiczną i psychiatryczną spowodowaną izolacją.

Jak zaznaczyła w audycji Katarzyna Łukasik-Kalska, już przed pandemią w psychiatrii dziecięco-młodzieżowej i dostępie do psychologów były ogromne braki. - W pandemii coraz więcej dzieci tej pomocy potrzebuje i jest coraz mniej dostępnych specjalistów. Nie dzieje się najlepiej. Jeżeli do dzieci ta pomoc nie dotrze szybko, to będziemy się z problemami mierzyć przez dłuższy czas - powiedziała psycholog z Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Posłuchaj
24:36 PR24_mp3 2021_03_13-18-33-13.mp3 Katarzyna Łukasiuk-Kalska o kondycji psychicznej dzieci i młodzieży w izolacji spowodowanej pandemią (Temat dnia/Gość PR24)

 

Kto dzwoni najczęściej?

- Dzwonią do nas nastolatki najczęściej w wieku 12-13 do 18 lat. Są to dzieci, które mierzą się z przeróżnymi problemami. Najczęstszym tematem jest temat zdrowia psychicznego, kondycji psychicznej, samopoczucia i trudnych emocji, z którymi się mierzą - wyjaśniła gość audycji. Dodała, że mimo wcześniejszych prognoz telefonów jest nawet mniej niż przed pandemii, ale za to więcej jest wysyłanych wiadomości przez stronę internetową.

Dopytywana, na co młodzi skarżą się najbardziej, zdradziła, że lęk przed tym, co może przynieść koronawirus pojawił się u nich jeszcze zanim zostały stwierdzone w Polsce pierwsze zakażenia. - Teraz ten lęk tylko narasta - jest go coraz więcej. W rozmowach z nami mówią o tym, że czują się odizolowane, osamotnione, nie mają dostępu do specjalistów, swoich kolegów, nauczycieli, nie mogą wyjść z domu, a nawet swobodnie rozwijać swoich zainteresowań - dodała.

Czytaj także:

Psycholog radziła również jak rodzice mogą wspomóc swoje dzieci w poprawie ich stanu, jak wychwycić pierwsze symptomy depresji u młodych osób, ale także co może dać uważna rozmowa.

Więcej w nagraniu.

***

Audycja: "Temat dnia/Gość PR 24"

Prowadzący: Piotr Wąż

Gość: Katarzyna Łukasiuk-Kalska (psycholog)

Data emisji: 13.03.2021

Godz. emisji: 18.33

Polskie Radio 24/IAR/st

Czytaj także

"Nie doceniamy potrzeby ładu zewnętrznego". Psycholog dziecięcy o nauce zdalnej

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2020 12:48
- To, jak rodzice wraz ze swoimi dziećmi przejdą przez czas zdalnej edukacji, zależy nie tylko od nich. Ważne są też np. warunki lokalowe czy posiadany w domu sprzęt komputerowy - mówiła w Polskim Radiu 24 dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiceszef MEiN o "W pustyni i w puszczy": w postaciach Stasia i Nel, książka ta prezentuje wzorce dla młodego pokolenia

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2021 17:50
- "W pustyni i w puszczy" w żaden sposób nie gloryfikuje tego, co zarzuca poseł Gdula. Lewicę boli w tej powieści to, że przedstawia archetypiczny wzorzec mężczyzny w postaci Stasia, młodego mężczyzny, który chroni i opiekuje się młodszą i słabszą kobietą, czyli Nel, będącą uosobieniem kobiecości, kruchą, drobną, bardzo czułą i emocjonalną postacią - powiedział Tomasz Rzymkowski, wiceminister edukacji i nauki.
rozwiń zwiń