X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

"Projekt nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów". Müller o planowanym podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 21:51
- Są firmy, które transferując część środków do właścicieli zagranicznych, omijają płacenie podatku CIT - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller, odnosząc się do projektu ustawy o opodatkowaniu dochodów z reklam. Podkreślił, że planowana zmiana "nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów".
Piotr Mller
Piotr MüllerFoto: Krystian Maj / KPRM

Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, którego konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ, a także na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków; utworzony ma zostać także Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Znaczna część prywatnych mediów w środę protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu.

mikro 1200 pap.jpg
Jakie podatki płacą w Polsce największe grupy medialne? Resort finansów pokazał dane

Rzecznik rządu pytany w Polsat News, czy rządowi "potrzebny był jeszcze konflikt z mediami", odparł, że jest nim zdziwiony. - Ten projekt nawet jeszcze nie został zaakceptowany przez Komitet Stały Rady Ministrów, więc jesteśmy na etapie dialogu i konstruowania ostatecznej wersji - zastrzegł.

Czytaj także:

Odnosząc się do pytania o koalicjantów PiS, "którzy też nie znali tego projektu", rzecznik rządu wyjaśnił, że zgodnie z procesem legislacyjnym "projekt najpierw wpisuje się na wykaz prac legislacyjnych rządu", a dopiero potem odbywają się "konsultacje międzyresortowe oraz społeczne". - Ten etap jeszcze jest przed nami, więc teraz mówimy o projekcie, który ma dopiero bazowy charakter, mówimy o prekonsultacjach. Konsultacje formalne rozpoczną się dopiero po 16 lutego - podkreślił.

"Czas na dyskusję"

- Uważam, że rynek medialny w Polsce, rynek cyfrowy, szeroko rozumiany, jest bardzo zróżnicowany, i sytuacja poszczególnych mediów i ich realizacja obowiązków publicznych pod kątem danin publicznych, podatków, jest bardzo różna - mówił Müller. Jak dodał, "akurat Polsat pod tym względem ma bardzo duże opłaty, w tym sensie, że realizuje je rzeczywiście". - Natomiast taki konkurent, na przykład TVN, przy podobnych zadaniach te realne podatki płaci dużo mniejsze - dodał.

- Rozumiem reakcje części środowiska, natomiast teraz jest czas na dyskusję i ona - nawet równolegle do naszej rozmowy - wiem, że w Ministerstwie Finansów też z niektórymi osobami się odbywa - poinformował Müller.

- Co innego jest w przypadku takich mediów, które mają pełną lokalizację w Polsce i ich właściciele to są spółki krajowe. Oni wtedy cały podatek płacą w Polsce. Natomiast są też firmy, które generują koszty w taki sposób, że na przykład transferują część środków do swoich właścicieli zagranicznych, i w ten sposób omijają podatek dochodowy, podatek CIT w tym wypadku, ponieważ generują koszty na rzecz swoich właścicieli zagranicznych - wyjaśnił rzecznik rządu.

Podkreślał, że "ten podatek w żaden sposób nie dotyczy małych wydawnictw, lokalnych mediów". Zwrócił przy tym uwagę, że w przypadku reklamy prasowej "mówimy o przychodach powyżej 15 milionów złotych rocznie".
Odnosząc się do pytania o ewentualne korekty w konsultowanym projekcie, Müller powiedział, że "trzeba się zastanowić, w jaki sposób stworzyć taki mechanizm, aby faktycznie obejmował on te podmioty, które w sposób niepełny lub stosując różnego rodzaju sposoby optymalizacji podatkowej, płacą mniej podatków, niż wynikałoby to z ich działalności, czy porównywalnej działalności konkurentów". 

dn

Czytaj także

"Jesteśmy otwarci na to, by rozmawiać". Rzecznik rządu o projekcie podatku od reklam

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2021 09:45
- Jesteśmy zaskoczeni tak silną reakcją już na tym etapie - powiedział rzecznik rządu Piotr Müller, odnosząc się do projektu ws. podatku reklamowego. Podkreślił, że poszczególne progi przychodów mogą ulec korekcie, a po zebraniu wszystkich uwag planowane jest spotkanie poświęcone tej kwestii.
rozwiń zwiń