X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Uważaj na pośredników w sklepach internetowych, możesz zapłacić cło. UOKiK ostrzega

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2020 14:45
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje, aby dokładnie sprawdzać informacje o sklepach internetowych, w których robimy przedświąteczne zakupy. Niektóre z nich korzystają z modelu tzw. dropshippingu, który polega na tym, że sprzedawca jest tylko pośrednikiem w transakcji, a towar sprowadzany jest bezpośrednio z hurtowni w innym kraju, na przykład w Chinach.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Jak powiedział prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny, zamówienie towaru w takim sklepie może oznaczać długi termin dostawy oraz problemy ze zwrotem lub reklamacją.

- W przypadku problemów z wysyłką czy wadliwym towarem klient reklamację będzie składał na przykład w Azji i może mieć problem z jej wyegzekwowaniem - mówi Tomasz Chróstny.

- Mogą się również zdarzyć sytuacje, gdy urząd skarbowy zgłosi się do nas po transakcji wskazując, że mamy do zapłaty zaległe cła, podatki lub inne opłaty, co znacząco podwyższy cenę zakupionego towaru i może dodatkowo skutkować poważnymi problemami prawnymi - dodaje.

Black Friday FREE 1200.jpg
Black Friday. Jak nie dać się oszukać na "super okazje"?

Prezes UOKiK-u podkreślił, że przed zakupem towaru warto sprawdzić, kto tak naprawdę jest jego sprzedawcą. - Takie informacje znajdziemy w regulaminie sklepu internetowego - mówi Tomasz Chróstny.


Posłuchaj
00:24 UOKiK.mp3 UOKiK: uwaga na przedświąteczne zakupy sklepach internetowych, niektóre są tylko pośrednikami (IAR)

 

- Warto go przeczytać zwłaszcza przed zakupem produktu z oferty, która jest znacznie tańsza niż u konkurencji. Jeśli w regulaminie znajdą się zapisy typu "sprzedawca towaru z Azji" bądź "klient jako importer towaru pokrywa opłaty celno-skarbowe", klientowi powinna zapalić się czerwona lampka - ostrzega.

Niektórzy przedsiębiorcy korzystają z modelu dropshippingu, żeby uniknąć kosztów obsługi wysyłki i magazynowania importowanego towaru. Z takiego rozwiązania korzystają między innymi początkujący sprzedawcy, którzy nie mają własnego lokalu oraz nie wprowadzili indywidualnego systemu logistyki wysyłek.

Więcej szczegółów na temat bezpiecznych zakupów w Internecie można znaleźć na stronie UOKiK-u.

bartos

Czytaj także

Ostrożność w sieci. Jak nie dać się oszukać podczas zakupów online?

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2020 17:20
W dobie pandemii koronawirusa coraz częściej decydujemy się na zakupy przez internet. Zdarza się jednak, że oszuści próbują wyłudzić dostęp do naszych kont bankowych i w tym celu wysyłają do nas SMS-y lub maile, podszywając się pod banki. Co możemy zrobić, żeby nie paść ofiarą naciągaczy?
rozwiń zwiń