X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

"To miał być tylko ograniczony test". Potężna wpadka mBanku

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2020 02:49
W środowe popołudnie klienci mBanku, którzy zainstalowali bankową aplikację, otrzymali serię dziwnych powiadomień typu "push". Rzecznik mBanku uspokoił klientów, że doszło do zwykłego błędu programistycznego, a ich pieniądze są bezpieczne.
mBank wyjaśnił, że dziwne komunikatu to skutek błędu programistycznego
mBank wyjaśnił, że dziwne komunikatu to skutek błędu programistycznegoFoto: Karolis Kavolelis/ Shutterstock

"ęśąćż", "test wiadomości push" i "Życzymy miłego dnia" - takie komunikaty w powiadomieniach aplikacji mobilnej mBanku otrzymali w środę jego klienci. Po tak nietypowych wiadomościach, w obawie przed atakiem hakerskim, zechcieli sprawdzić, czy ich pieniądze są bezpieczne. Spowodowali tym samym przeciążenie serwerów, wskutek czego do banku nie można było się zalogować.

bankowość mobilna telefon płatności 1200.jpg
Cyberprzestępczość bankowa. Jak się przed nią chronić?

"Nie reagujcie na powiadomienia"

Zaniepokojonych o stan swoich finansów klientów uspokoił za pośrednictwem Twittera zastępca rzecznika mBanku, Piotr Rutkowski. "To miał być tylko ograniczony test" - napisał.

Zespół prasowy mBanku odniósł się także do sprawy na swym oficjalnym koncie na Twitterze. 

Sytuację udało się opanować krótko przed godziną 16. 

Wymogi technologiczne i zespół ekspertów

Na swojej stronie internetowej mBank zapewnia, że aplikacja mobilna jest zabezpieczona przed atakiem szeregiem wymogów technicznych. Zakładają one m.in. połączenie poprzez szyfrowany protokół, konieczność połączenia aplikacji z kontem na urządzeniu oraz logowanie via PIN, nie login i hasło.

mBank ma także wewnętrzny zespół CERT (Computer Emergency Response Team), czyli "zespół ekspertów do spraw bezpieczeństwa komputerowego". Do jego obowiązków należy m.in. wykrywanie i przeciwdziałanie atakom na infrastrukturę banku.

Czytaj także: 

Od połowy września minionego roku, w Polsce obowiązuje unijna dyrektywa PSD2. Wymuszone przez nią przepisy wzmacniają sposób uwierzytelniania w bankowości elektronicznej i uwierzytelniania się przy transakcjach zbliżeniowych, by zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z usług płatniczych oferowanych elektronicznie i tym samym ograniczyć możliwości wystąpienia oszustw związanych z tymi usługami.

Jak mówił Polskiemu Radiu dr Maciej Kawecki z Wyższej Szkoły Bankowości, to m.in. dwustopniowe uwierzytelnianie. - Oprócz loginu i hasła będziemy musieli podać PIN, który przyjdzie do nas SMS-em - tłumaczył dr Kawecki

Rekomendacje UKNF

Nadzór nad polskim sektorem bankowym sprawuje Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Instytucja ta wydaje szereg rekomendacji, dotyczących także bezpieczeństwa informatycznego. UKNF zaleca m.in. regularne sprawdzanie bankowej infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa i odporności na ataki.


knf.gov.pl, Twitter/ mbl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Cyber-złodzieje nasilili aktywność". Rzecznik Związku Banków Polskich ostrzega

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2020 16:00
- Docierają do nas sygnały, że pojawiają się przestępcy, którzy chcą wykorzystać sytuację związaną z koronawirusem i próbują np. wyłudzić hasło lub login do bankowości elektronicznej, aby zdobyć dostęp do cudzych środków - alarmował w Polskim Radiu 24 dr Przemysław Barbrich, rzecznik Związku Banków Polskich.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polacy coraz więcej odkładają w bankach, rośnie popyt na obligacje skarbowe

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 13:45
Koronawirus, mimo że zmienił sposoby lokowania środków przez Polaków, nie straszy już oszczędzających Polaków. Jak wynika z analizy HRE Investments, wraca popyt na obligacje skarbowe, więcej środków trafia do funduszy inwestycyjnych. Mimo, że w maju więcej wypłaciliśmy z bankomatów, ilość środków na bankowych kontach wzrosła do 850 mld zł. 
rozwiń zwiń