Przesyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej drogą elektroniczną. Projekt w komisji sejmowej

2020-05-04, 13:47

Przesyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej drogą elektroniczną. Projekt w komisji sejmowej
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: oatawa/shutterstock

Projekt rządowej ustawy o doręczeniach elektronicznych został skierowany do podkomisji sejmowej. Proponowane przepisy przewidują rozwiązania umożliwiające obywatelom i instytucjom przesyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej drogą elektroniczną. Pod względem prawnym e-doręczenia będą traktowane na równi z wysłaniem tradycyjnego listu poleconego.

Posłuchaj

Wiceprzewodniczący komisji Witold Czarnecki z PiS mówi, że proponowane przepisy wymagają szczegółowych prac w mniejszym gremium (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Posłowie z sejmowej komisji cyfryzacji, innowacyjności i nowoczesnych technologii podjęli dziś decyzję o powołaniu podkomisji, która zajmie się rozpatrzeniem projektu.

Powiązany Artykuł

EN_poczta1200.jpg
"Przygotowujemy się do wyborów 10 maja". Prezes Poczty Polskiej o głosowaniu korespondencyjnym

Wiceprzewodniczący komisji Witold Czarnecki z Prawa i Sprawiedliwości mówi, że projekt zmienia prawie 60 ustaw, a dotyka siedemdziesięciu siedmiu.

Dodaje, że ze względu na tak duży zakres zmian, obejmujący różne dziedziny prawa, wymaga on należnej uwagi.

Wniosek posła PiS przyjęty jednogłośnie

W ocenie Witolda Czarneckiego, żeby móc dobrze przyjrzeć się projektowi, należy się pochylić nad nim w mniejszym gremium, jakim jest podkomisja. Wniosek posła PiS ws. powołania podkomisji został przyjęty jednogłośnie.

Zaproponowane rozwiązania funkcjonują już w wielu krajach europejskich, m.in. Czechach, Estonii czy Francji. Projekt zakłada, że do 2025 roku usługę e-doręczeń będzie świadczyła Poczta Polska.

kad

Polecane

Wróć do strony głównej