"Skorzystaliśmy z szansy". Prezes LOT o połączeniu z Pekin-Daxing

2020-01-19, 07:59

"Skorzystaliśmy z szansy". Prezes LOT o połączeniu z Pekin-Daxing
Boeing 787 Dreamliner. Foto: Pixabay

LOT chce zwiększyć swoją obecność na rynku chińskim i w ciągu 10 lat co najmniej codziennie latać na oba lotniska w Pekinie - powiedział prezes spółki Rafał Milczarski. Dodał, że przewoźnik rozważa otwarcie połączenia do kolejnego miasta w Chinach, jeśli pozwoli na to umowa bilateralna.

  • - Skorzystaliśmy z szansy, jakie daje nowo otwarte lotnisko Pekin-Daxing - mówił prezes Polskich Linii Lotniczych "LOT" Rafał Milczarski
  • W ocenie prezesa LOT, w związku z rozwojem pekińskiego lotniska, miejsc na loty będzie coraz mniej
  • Na razie polski przewoźnik lata na Daxing cztery razy w tygodniu
  • Trzy razy w tygodniu lata też na drugie pekińskie międzynarodowe lotnisko
  • W planach ma uruchomienie lotów codziennie na oba lotniska

LOT, dzięki uruchomionemu w połowie stycznia bezpośredniemu połączeniu z Warszawy na jedno z największych lotnisk świata Pekin-Daxing, lata do Chin codziennie.

Powiązany Artykuł

LOT_mapa_2.jpg
Większa siatka połączeń PLL LOT. Sprawdź 15 nowych kierunków

Daxing to drugi port w stolicy Chin, do którego latają maszyny polskiego przewoźnika. Pierwszym jest Stołeczne Międzynarodowe Lotnisko Pekin (PEK), do którego przewoźnik lata od 2012 r.

Szansa na rozwój LOT

- Skorzystaliśmy z szansy, jakie daje nowo otwarte lotnisko Pekin-Daxing. Gdybyśmy tego nie zrobili, byłby to wielki błąd. To najnowocześniejszy port w Chinach, który docelowo będzie w stanie obsłużyć 100 milionów pasażerów rocznie  powiedział Milczarski.

Zdaniem prezesa, w ciągu kilku lat wszyscy przewoźnicy zainteresowani lotami do Pekinu, będą starali się o połączenia z Pekin-Daxing, co oznacza, że dostępność slotów - czyli godzin startów i lądowań - zostanie w nowym porcie wyczerpana.

>>> [CZYTAJ TAKŻE] Pierwszy rejsowy samolot PLL LOT poleciał na nowe pekińskie lotnisko Daxing

- W ciągu 10 lat chcemy latać dużo więcej razy do Chin. Mam nadzieję, że na lotnisko Pekin-Daxing będzie to co najmniej codziennie, wykonując jednocześnie codzienne rejsy także na stołeczne międzynarodowe lotnisko w Pekinie. Docelowo chcielibyśmy na jedno z tych lotnisk latać dwa razy dziennie przez siedem dni w tygodniu. Czy tak się stanie? Zadecyduje potencjał rynku i efekty porozumień bilateralnych między Polską a Chinami - powiedział.

Maksymalna dostępność slotów

Dodał, że obecnie LOT wykorzystuje maksymalną dostępność slotów, czyli cztery rejsy tygodniowo do Pekin-Daxing i trzy rejsy tygodniowo do stołecznego międzynarodowego portu lotniczego.

Powiązany Artykuł

dreamliner 1200.jpg
LOT poleci do stolicy Stanów Zjednoczonych. Nowy kierunek za pół roku

- To jednak nie wyczerpuje naszych ambicji na rynku chińskim. Jednak, by je realizować, potrzebna jest nowa umowa bilateralna - powiedział prezes.

>>> [CZYTAJ TAKŻE] Prezes LOT dla "GPC": realizujemy politykę ekspansji, mamy już ponad 120 połączeń

Milczarski uważa, że współpraca Polski i Chin będzie się rozwijać, a nowe połączenia mają to ułatwić. W tym kontekście szef narodowego przewoźnika upatruje szansę dla projektu Centralny Port Komunikacyjny, którego otwarcie jest zaplanowane na 2027 rok. - W ciągu dekady liczba rejsów pomiędzy naszym docelowym lotniskiem, czyli CPK, a różnymi miejscami w Chinach, może sięgnąć nawet 100 połączeń tygodniowo – ocenił.

"Wielkie wyzwania dla Polski"

Zaznaczył jednocześnie, że CPK "to wielkie wyzwania dla Polski". - Warto przyglądać się Daxingowi, by wdrażać wszystkie sukcesy takich projektów, a niedociągnięcia eliminować - powiedział.

W ocenie prezesa, port Pekin-Daxing został zaprojektowany w nowoczesny i efektywny sposób. - To piękne lotnisko z nowoczesną architekturą oraz z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, których współczesne lotnictwo potrzebuje - podkreślił.

>>> [CZYTAJ TAKŻE] PLL LOT chcą przejąć niemieckie linie Condor Airlines. Należą do upadłego biura Thomas Cook

LOT oferuje ponad 120 połączeń na całym świecie. W 2019 roku przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r.


mbl

Polecane

Wróć do strony głównej