Podróże i biznes. Czy oba te światy da się połączyć?

2019-06-07, 14:59

Podróże i biznes. Czy oba te światy da się połączyć?
Elbrus, Rosja. Foto: Michał Leksiński zbiory prywatne

Często zapominamy, jak ważną rolę w planowaniu podróży odgrywa marketing komunikacyjny. To pierwszy krok do sukcesu w pozyskaniu sponsorów wymarzonej wyprawy. - Świat biznesu i podróży przenikają się, wystarczy znaleźć most, który je łączy - przekonuje Michał Leksiński, autor książki „Projekt: Wyprawa #travelmarketing„.

Twórca poradnika dobrze wie, o czym pisze. Z zamiłowania jest podróżnikiem i rzecznikiem prasowym m.in. Narodowej Zimowej Wyprawy na K2 (2017/18). Na co dzień zajmuje się branżą public relations. Na bazie jego własnych doświadczeń i obserwacji powstała książka o tematyce, której dotąd na rynku wydawniczym nie było.

Autor zasypuje czytelnika cennymi poradami i sposobami na planowanie podróży w oparciu o biznes i marketing. - Trzeba zacząć od kosztorysu i pomysłu komunikacyjnego na dany projekt, znaleźć jego najmocniejsze punkty, cel, jaki przyświeca podróży. Może mieć ona charakter np. eksploracyjny, sportowy czy kulturowy - dodaje Michał Leksiński.

Kolejną wskazówką, którą warto wykorzystać podczas tworzenia biznesplanu podróży jest przygotowanie kilku wariantów sponsoringu. - To zazwyczaj nie jest jedna kwota. W ten sposób klient może sam zadecydować, na jakim poziomie finansowym chciałby zaangażować się w projekt i który wariant wybrać - mówi.

Na finansowaniu wyprawy zyskuje nie tylko podróżnik, ale i branża, która sponsoruje wyjazd. - Sposobów na promocję danej firmy jest wiele. Od ekspozycji wizualnej marki, po wystąpienia wewnętrzne dla firm, aż do promocji w mediach społecznościowych i udostępnienia wizerunku uczestnika wyprawy w reklamach - mówi podróżnik i organizator wypraw.

Książka „Projekt: Wyprawa #travelmarketing” to także próba uświadomienia uczestnikom wypraw, jakie trudności i ryzyko wpisane jest w projekt podróży. Do sięgnięcia po lekturę zachęcają też wspomnienia i ciekawostki z górskich wypraw, którymi autor dzieli się z czytelnikiem. 

kb

Polecane

Wróć do strony głównej