X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Warsztaty europejskich nadawców radiowych w Polskim Radiu

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 15:55
Przedstawiciele publicznych nadawców radiowych z Europy Środkowo-Wschodniej dyskutują w Warszawie o tym, jak radio powinno wkraczać w erę cyfrową. W siedzibie Polskiego Radio przed południem rozpoczęły się warsztaty Europejskiej Unii Nadawców. Biorą w nich udział radiowcy z Polski, Litwy, Łotwy, Rumunii i Ukrainy, a także eksperci z Wielkiej Brytanii. 
Audio
Warsztaty europejskich nadawców radiowych w Polskim Radiu
Warsztaty europejskich nadawców radiowych w Polskim RadiuFoto: Łukasz Kowalski, Polskie Radio

- Era cyfrowa stanowi wyzwanie dla radia - powiedział Robin Pembrooke z BBC. Jak dodał, niewątpliwie takie serwisy jak Spotify, a w sferze wideo Netflix, mają jasny i odczuwalny wpływ na to, jak wiele czasu młodzi poświęcają na słuchania radia za pośrednictwem tradycyjnych platform. - Ale era cyfrowa to dla radia również duża szansa - powiedział Robin Pembrooke. 

Uczestnicy warsztatów dyskutują między innymi o aktywności stacji radiowych w mediach społecznościowych, o transmisji programów w sieci i rozwoju platform cyfrowych, takich jak DAB+.

- Mowa też o tworzeniu treści multimedialnych, bo i na to radio musi być gotowe - powiedział Sasha A.Q. Scott z Unii Europejskich Nadawców. W rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową mówił o radiowym paradoksie: "Musimy być w serwisach społecznościowych, więc umieszczamy treści w tych serwisach. Do tego trzeba dołączyć warstwę wizualną. Więc zajmujesz się przygotowywaniem treści audio, a jednak okazuje się, że tworzysz filmy. Dodatkowo, na przykład na Facebooku, 85% filmów oglądanych jest przy wyłączonym dźwięku, bo odtwarzamy je w autobusie czy podczas spotkań. Tu więc mamy ten paradoks - audycja radiowa przygotowuje tak naprawdę nieme filmy. Ale i to musimy robić" - powiedział Sasha A.Q. Scott.

Jego zdaniem, tworzenie treści multimedialnych dla radia może być konieczne również przy rozwoju motoryzacji - samochody autonomiczne mogą w przyszłości dać kierowcom również możliwość oglądania wideo podczas jazdy. 

- Polskie Radio nie tylko myśli o tych wyzwaniach, ale również nad nimi już pracuje - mówi prezes Polskiego Radia, Andrzej Rogoyski. Podkreśla, że nadawca publiczny musi rozwijać nowe kanały komunikacji, ale też pamiętać o tych, którzy przyzwyczajeni są do "tradycyjnego" radioodbiornika. - Transformacja cyfrowa zmierza do tego, aby tej części słuchaczy, która korzysta z nowych form, dać jeszcze większe i intensywniejsze treści, ale też, by przyzwyczaić osoby korzystające z tradycyjnych odbiorników do nowych form odbioru - powiedział prezes Polskiego Radia. 

Europejska Unia Nadawców powstała w 1950 roku. Jej celem jest wymiana programów i doświadczeń między nadawcami publicznymi w Europie, ale też organizacja konkursów i festiwalu - takich jak Eurowizja. Po przemianach ustrojowych do Unii Europejskich Nadawców dołączyło między innymi Polskie Radio. 

IAR