X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

MSZ i Polskie Radio podpisały umowę o finansowaniu programów dla zagranicznych odbiorców

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2019 15:24
MSZ i Polskie Radio podpisały we wtorek umowę dot. finansowania programów skierowanych do zagranicznych odbiorców. - Polskie Radio jest pewnym narzędziem dla rządu polskiego do przekazu właściwych, prawdziwych informacji o naszych sukcesach - mówił prezes spółki Andrzej Rogoyski.
Siedziba Polskiego Radia w Warszawie
Siedziba Polskiego Radia w WarszawieFoto: Małgorzata Sas/PR

Kwota dofinansowania MSZ dla tegorocznych programów dla odbiorców za granicą jest objęta klauzulą tajności.

Wiceszef MSZ Szymon Szynkowski vel Sęk podkreślił na konferencji prasowej towarzyszącej podpisaniu umowy, że Polskie Radio dla Zagranicy to ważny kanał komunikacyjny "z punktu widzenia celów, które przyświecają polskiej dyplomacji". Zdaniem wiceministra "bardzo istotne" jest to, aby poza granicami naszego kraju dostępny był przekaz o tym, jak rozwija się współczesna Polska i polska gospodarka, jak bogata jest polska kultura, jak warte uwagi jest polskie dziedzictwo kulturowe, jak dynamiczne zmiany zachodzą dziś w polskim społeczeństwie czy jak kreatywni są młodzi ludzie.

Jak dodał, do opowiadania o tych zjawiskach wykorzystywane są "różne narzędzia". Wiceszef MSZ przypomniał w tym kontekście o podpisanym w marcu porozumieniu z TVP o współdziałaniu w zakresie tworzenia i rozpowszechniania nowego kanału TVP Wilno oraz o nadawanym przez TVP Polonia codziennym anglojęzycznym serwisie informacyjnym "Focus on Poland".

- Dzisiaj podpisujemy umowę, która jest niejako kontynuacją funkcjonowania kanału Polskie Radio dla Zagranicy, ale z pewną charakterystyką, szczególną perspektywą na najbliższy czas - podkreślił Szynkowski vel Sęk. Według niego celem jest, aby "jej narracja koncentrowała się - z jednej strony - wokół opowieści o współczesnej Polsce, ale z drugiej strony wokół wydarzeń rocznicowych ważnych w roku 2019".

- Miniona rocznica wejścia Polski do Sojuszu Północnoatlantyckiego, za chwilę rocznica wejścia Polski do UE, później 30-lecie przemian w Europie Środkowo-Wschodniej, później smutna, ale ważna rocznica 80-lecia II wojny światowej. Te wszystkie rocznice to szansa dla nas na to, żeby opowiedzieć o polskiej historii, ale też o polskich wyzwaniach. Wiemy, bo jesteśmy w stałym kontakcie z władzami Polskiego Radia, że Polskie Radio dla Zagranicy będzie wokół tych wydarzeń też koncentrować swoją działalność - zaznaczył wiceszef MSZ.

Wyraził też nadzieję, że Polskie Radio dla Zagranicy będzie się rozwijać - podobnie jak polska dyplomacja - "w kierunku mocniejszego komponentu dyplomacji cyfrowej" i docierania do społeczeństw "metodami nowoczesnymi, czyli przez media społecznościowe". - Polskie Radio dla Zagranicy będzie też te kanały komunikacyjne coraz mocniej wykorzystywać, bo radio to ważny, klasyczny kanał komunikacji medialnej. Ale dzisiaj nowoczesne radio nie może istnieć bez wzmocnienia tego przekazu też działaniem w mediach społecznościowych - zauważył Szynkowski vel Sęk.

Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski podziękował MSZ za to, że doszło do podpisania umowy, która - według niego - jest "dla Polskiego Radia umową niezwykle ważną". Jak dodał, dzięki umowie Polskie Radio uzyskało środki, które pozwolą, aby Polskie Radio dla Zagranicy "mogło kontynuować swój główny przekaz, który jest przekazem niezwykle istotnym dla Polski, dla Polaków".

- Polskie Radio jest też - nie bójmy się tego słowa - swego rodzaju narzędziem dla rządu polskiego, dla Polski jako istotnego elementu UE, do przekazu właściwych, prawdziwych informacji o naszych sukcesach - stwierdził Rogoyski.

Jak powiedział, Polskiemu Radiu zależy na jak najlepszym przygotowaniu "od strony merytorycznej i technicznej", żeby jego przekaz "był jak najpełniejszy i docierał do jak największej ilości nie tylko tych, którzy decydują o kształcie współczesnego świata, a zwłaszcza Europy, ale też obywateli państw UE". "Żeby oni byli jak najlepiej poinformowani o tym, co się w Polsce dzieje, jak ważnym elementem UE jest Polska i jak pozytywnie Polacy patrzą na to, co się dzieje w UE, i rząd polski oczywiście też" - dodał prezes Polskiego Radia.

Rogoyski nie chciał jednocześnie określić - zasłaniając się klauzulą tajności - kwoty dofinansowania, na jaką opiewa podpisana we wtorek umowa. - Ale kwota jest kwotą odpowiadającą potrzebom rozwojowym Polskiego Radia dla Zagranicy - zapewnił.

Pytany o konkretne działania, np. nowe programy, które zostaną uruchomione dzięki wsparciu MSZ, prezes Polskiego Radia zadeklarował, że jeśli chodzi o przekaz Polskiego Radia dla Zagranicy, spółka będzie inwestować w media społecznościowe. - To jest ta sfera, która, uważamy, może nie tyle była zaniedbana, ale ona wymaga jeszcze dopracowania - dodał.

pkur