Przewozy Regionalne łapią drugi oddech. Stawiają na nowoczesny tabor

2016-09-28, 19:50

Przewozy Regionalne łapią drugi oddech. Stawiają na nowoczesny tabor
Przetargi na nowy tabor zostaną ogłoszone w przyszłym tygodniu. . Foto: Wikimedia Commons, Crusier

Prawie 630 mln zł kredytu otrzymały Przewozy Regionalne od konsorcjum trzech banków komercyjnych.

Posłuchaj

O "drugim życiu" Przewozów Regionalnych, które zamierza zainwestować ponad 600 mln zł w nowy tabor, w Ekspresie Gospodarczym radiowej Jedynki./Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Pieniądze przeznaczone zostaną przede wszystkim na zakup i modernizację taboru kolejowego.

Jeszcze rok temu Przewozy Regionalne, największy krajowy przewoźnik, stały w obliczu bankructwa.

̶  Dziś, po restrukturyzacji, odzyskują wiarygodność na rynku - mówi Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, która sprawuje nadzór właścicielski nad spółką.

Przewozy wreszcie nad kreską

Jak podkreśla, po pierwszym półroczu firma notuje zyski we wszystkich rodzajach działalności.

̶  Oczywiście proces zmiany firmy będzie długi, mówi gość radiowej Jedynki.

Najważniejszy jest pasażer, dlatego inwestycje w nowoczesny tabor

̶  Spółka Przewozy Regionalne nie zmienia się sama dla siebie, lecz dla pasażerów, bo oni są najważniejsi - podkreśla jej prezes, Krzysztof Mamiński.

̶  Dlatego proponujemy lepszy, nowocześniejszy tabor, bo z nim spotyka się codziennie 220 tysięcy pasażerów –mówi prezes.

Przetargi na nowy tabor zostaną ogłoszone w przyszłym tygodniu.

Przewozy chcą długich umów z marszałkami województw

̶  Spółka finalizuje też umowy z kilkoma marszałkami na przewozy pasażerów - dodaje Mamiński.
Wyjaśnia, że mowa jest o Małopolsce, Dolnym Śląsku i województwie łódzkim, bo tam obowiązują umowy jednoroczne.

Jednocześnie dodaje, że z tymi województwami trwają rozmowy na podpisanie kontraktów trzyletnich.

Przewozy Regionalne: ważny społecznie biznes

̶  Projekt Przewozów Regionalnych jest wiarygodny finansowo i ma dużą wartość społeczną - mówi Włodzimierza Kocan, wiceprezes Banku Gospodarstwa Krajowego, jednego z trzech, który wyłożył pieniądze.

Jak podkreśla, finansowanie w wymianę taboru ma olbrzymie znaczenie dla gospodarki, chociażby pod kątem przemieszczania się osób.

̶  Obecna inwestycja oznacza zastrzyk pieniędzy również dla gospodarki – mówi.

Bank Gospodarstwa Krajowego wyłożył połowę sumy kredytu, czyli ponad 300 milionów zł. Na drugą część złożyły się Bank Zachodni WBK i PKO BP.

Dodajmy, że dziś  Przewozy Regionalne wożą pasażerów nie tylko w kraju,  ale także do Kowna, Berlina, a w czasie weekendów - na Słowację

Aleksandra Michałek – Tycner, jk

Polecane

Wróć do strony głównej