X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zmiany w Funduszach Promocji Żywności

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2017 13:00
Od początku roku 2017 obowiązuje znowelizowana ustawa o Funduszach Promocji Produktów Rolno-Spożywczych. W wyniku nowych uregulowań zwiększona została liczba rolników wchodzących w skład komisji zarządzających Funduszami. Nowi członkowie komisji otrzymali nominacje w końcu maja. Ale to nie jedyny efekt zmian związanych z nowelizacją.  
Audio
  • O zmianach w Funduszach Promocji Żywności mówił w „Agro-Faktach” radiowej Jedynki: Jacek Bogucki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Zmiany w Funduszach Promocji Żywności
Foto: IAR/Włodzimierz Pac

Komisje zarządzające i kwoty do zagospodarowywania tworzone są według określonych zasad, wyjaśnia Jacek Bogucki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

- Komisje zarządzające Funduszami są powoływane spośród przedstawicieli rolników, producentów, przetwórców, także z udziałem przedstawicieli Izb Rolniczych. Natomiast same fundusze powstają z wpłat rolników, którzy sprzedając produkty rolne, odprowadzają na ogół 0,1 proc. kwot wpłaconych rolnikom przed podmioty skupujące. W tej chwili funkcjonuje 9 funduszy – wyjaśnia rozmówca radiowej Jedynki.

Uzasadnienie zmian 

Przeprowadzenie zmian w strukturze Funduszy ma swoje racjonalne uzasadnienie, podkreśla Jacek Bogucki.

- Ze względu na to, że Fundusze zasilane są z pieniędzy rolników, od dawna podnosili oni taki postulat, że udział przedstawicieli rolników jest zbyt mały w komisjach zarządzających Funduszami, że rolnicy mają zbyt mały głos w decyzjach o tym, jak środki są wydawane. W ubiegłym roku wyszliśmy temu naprzeciw, zmieniliśmy ustawę. Z proporcji 4 przedstawicieli rolników, 4 przedstawicieli przedsiębiorców i 1 przedstawiciel Izby Rolniczej zmieniliśmy to na 5:3 na korzyść rolników. W związku z tym rolnicy będą mieli silniejszy głos w dysponowaniu tymi środkami. Oczywiście dostęp do środków nadal będą miały te podmioty, które będą składały wnioski, ale rolnicy, mam nadzieję, w większym stopniu będą przyglądać się efektywności wydawania tych środków – zaznacza wiceminister.

Na co środki są wydawane?

Gama możliwości skorzystania z Funduszy jest bardzo szeroka.

- Ustawa daje bardzo dużo możliwości. Może to być zarówno promowanie żywności w kraju, jak i promowanie jej poza granicami, na rynkach europejskich, na rynkach trzecich, a więc właściwie wszędzie tam, gdzie można końcowe produkty, polską żywność sprzedać, bo przecież temu mają służyć fundusze i po to zostały powołane, aby jeszcze wzmocnić promocję polskiej żywności na rynkach światowych – podkreśla Jacek Bogucki.

Warto dodać, że do kwoty przeznaczonej z danego Funduszu na realizację programu promocji można otrzymać liczące się uzupełnienie ze środków Unii Europejskiej.

Dariusz Kwiatkowski, awi

Czytaj także

Zmiany w promocji polskiej żywności za granicą. Podbijemy świat?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2014 11:19
Polska zwiększa promocję naszych produktów rolno-spożywczych na świecie. Zmienia też sposób promocji, stawiając bardziej na promocję kraju niż poszczególnych firm.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Są miliony euro na promocję polskich produktów rolnych i spożywczych

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2015 18:40
10 mln euro przeznaczy w tym roku KE na promocję polskich pomidorów, makaronu i mięsa drobiowego. Od przyszłego roku pieniędzy będzie zdecydowanie więcej i przeznaczone zostaną m.in. na reklamę polskich produktów mleczarskich i mięsa wieprzowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prezydent podpisał ustawę mająca pomóc w promocji polskiej żywności

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2016 11:28
Prezydent podpisał ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych - poinformowała w czwartek kancelaria prezydenta. Fundusze te mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność.
rozwiń zwiń