Elektroniczne konto w ZUS to udogodnienie dla przedsiębiorców

2015-04-10, 17:02

Elektroniczne konto w ZUS to udogodnienie dla przedsiębiorców
Platforma Usług Elektronicznych to nowoczesne usługi dla przedsiębiorców. Foto: Polskie Radio

Platforma Usług Elektronicznych to nowoczesne usługi dla przedsiębiorców. PUE udostępnia nam on-line dane zapisane na kontach w ZUS, daje także możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków.

Posłuchaj

Przez portal pue.zus.pl można m.in. zgłosić osoby do ubezpieczeń, rozliczyć składki, wypełnić i przekazać dokumenty
+
Dodaj do playlisty

Aby móc z niej korzystać wymagane jest założenie konta i jednorazowa wizyta w pobliskiej placówce ZUS. Możemy tego uniknąć, jeśli posiadamy bezpieczny podpis elektroniczny lub właśnie potwierdzony profil zaufany na platformie ePUAP.

Dla małych i średnich przedsiębiorców, zatrudniających do 100 pracowników, przeznaczony jest także moduł ePłatnik. Dzięki któremu przez portal pue.zus.pl przedsiębiorca może  m.in. zgłosić osoby do ubezpieczeń, rozliczyć składki, składać wnioski dotyczące rozliczeń oraz zobaczyć zestawienie deklaracji i wpłat.

Dzięki platformie przedsiębiorcy mogą także w szybki sposób uzyskać zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek. Uniknie przy tym błędów, ponieważ informacje o płatniku składek są automatycznie pobierane na podstawie danych zgromadzonych w ZUS. Tworzenie dokumentów w ePłatniku jest także bardzo dzięki tzw. kreatorom, które krok po kroku przeprowadzą przez niezbędne czynności.

Justyna Golonko, abo

Materiał zrealizowany przy wspólpracy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 

''

Polecane

Wróć do strony głównej