X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Co to jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS?

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2015 14:52
Sprawy związane z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych można załatwić bez wychodzenia z domu. Wszystko to dzięki Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Jest to pierwszy kompleksowy e-urząd w Polsce, z którego można korzystać w szybki, wygodny i bezpieczny sposób 24 godziny / dobę.
Audio
  • Ubezpieczony może dzięki PUE sprawdzić bieżące informację o składkach na koncie oraz zobaczyć czy przedsiębiorca zgłosił do ubezpieczenia pozostałych członków rodziny pracownika (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założono już ponad 970 tysięcy profili
Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założono już ponad 970 tysięcy profiliFoto: Błażej Prośniewski, Polskie Radio

Głównym narzędziem Platformy jest portal internetowy pue.zus.pl. Jest on przeznaczony dla trzech grup użytkowników: ubezpieczonych (osoby pracujący najemnie, ubezpieczone w ZUS) , płatników składek (samozatrudnieni oraz właściciele przedsiębiorstw) i świadczeniobiorców (osoby, które pobierają świadczenia z ZUS).

Ubezpieczony może dzięki PUE sprawdzić  bieżące informację o składkach na koncie oraz  zobaczyć  czy przedsiębiorca zgłosił do ubezpieczenia pozostałych członków rodziny pracownika. Ponad to, platforma zapewnia dostęp do danych, które dotyczą składek przekazanych do OFE oraz pozwala skorzystać z kalkulatora emerytalnego.

Pracodawca, korzystający z tej platformy może z kolei, dzięki niej, opłacić i rozliczyć składki oraz uzyskać informację o zaksięgowanych płatnościach. Serwis zapewnia także  możliwość szybkiego uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS to także wygodne narzędzie dla świadczeniobiorców, którzy na stronie pue.zus.pl znajdą informacje na temat przyznanych świadczeń i ich wysokości. Mogą też np. zadeklarować chęć zmiany sposobu doręczania świadczeń, dzięki czemu np. nie będą one dostarczane przez listonosza, a trafiały bezpośrednio na nasze konto bankowe.

Ponad to, PUE umożliwia też każdej z tej grup elektroniczny kontakt z ZUS.

Jak się zarejestrować?

Aby założyć profil na platformie należny wejść na stronę pue.zus.pl. Tam należy kliknąć w okienko "Zarejestruj profil". Po akceptacji warunków użytkowania serwisu, rejestrujemy profil w zależności od tego, czy mamy bezpieczny podpis elektroniczny, bądź profil na platformie e-PUAP, czy nie. W przypadku tej drugiej opcji, jest możliwość założenia tzw. profilu niezaufanego.  Po kliknięciu w odpowiednie okienko, przechodzimy do formularza, gdzie należy wpisać swoje podstawowe dane. Rejestrując profil, należy pamiętać o tym, że wybieramy dla siebie hasło. Musi ono zawierać 8 znaków, w tym duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne, np. kropkę czy wykrzyknik.

Po założeniu profilu należy udać się do oddziału ZUS, po to, by potwierdzić naszą tożsamość. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasze dane nie wpadną w niepowołane ręce.

Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założono już ponad 970 tysięcy profili.

Błażej Prośniewski, abo

Materiał zrealizowany przy wspólpracy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 

''