X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Wielka Brytania stawia na elektryczne auta. Zakaz sprzedaży obejmie nie tylko benzyniaki i diesle, ale i hybrydy

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2020 12:04
Wielka Brytania wprowadzi zakaz sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi od 2030 r., a samochodów hybrydowych od 2035 r, informuje agencja Reuter.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Scharfsinn

W przypadku tych pierwszych, to pięć lat wcześniej niż planowano, w ramach tego, co premier Boris Johnson określa jako „zieloną rewolucję” mającą na celu zmniejszenie emisji CO2 do zera netto do 2050.

„Zielony plan” ma odwrócić uwagę od kłopotów Johnsona?

Jak pisze Reuters, Johnson, który zmaga się obecnie z najbardziej śmiercionośnym kryzysem COVID-19 w Europie, negocjacjami handlowymi dotyczącymi Brexitu i odejściem swojego najstarszego doradcy, chce w ten sposób podkreślić swoje zielone preferencje i ma nadzieję, że odwrócą one uwagę od jego kłopotów.


ACAR.jpg
Rząd chce przyspieszyć rozwój elektromobilności. Znamy propozycje ułatwień dla branży

- Teraz jest czas, aby zaplanować „zielone” ożywienie gospodarki, gwarantujące wiele wykwalifikowanych miejsc pracy, które dają ludziom satysfakcję, wiedząc, że pomagają uczynić kraj czystszym, bardziej zielonym i piękniejszym - powiedział Johnson w wywiadzie w Financial Times.

Wielka Brytania ustanowiła cel zerowej emisji na 2050 r.

Agencja przypomina, że w zeszłym roku Wielka Brytania stała się pierwszym krajem G7, który ustanowił cel zerowej emisji netto do 2050 r. A to będzie wymagało bardzo dużych zmian w sposobie podróżowania, wykorzystywania energii i jedzenia przez Brytyjczyków.

Do 2030 r. ma powstać 250 tys. „zielonych” miejsc pracy

- W sumie plan zmobilizowałby 12 miliardów funtów (16 miliardów dolarów) pieniędzy rządowych, z czego aż trzykrotnie większa kwota pochodziłaby z sektora prywatnego, oraz stworzyłby i wesprze 250 tys. wysoko wykwalifikowanych zielonych miejsc pracy do 2030 roku, powiedział Johnson.


auto elektryczne samochód elektryczny F 1200.jpg
Auta elektryczne popularniejsze od diesli. Michał Kurtyka: to historyczny moment

Nowa data wprowadzenia zakazu nowych samochodów z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym jest pięć lat wcześniejsza niż zobowiązanie Johnsona do 2035 r. Złożone w lutym.

 „Zielony” plan to nie tylko zakaz dla benzyniaków i diesli, ale i dotacje na zakup elektryków

Plan oferuje 582 miliony funtów dotacji dla osób kupujących pojazdy o zerowej lub bardzo niskiej emisji, aby były tańsze w zakupie, co zostało przyjęte z zadowoleniem przez organizację motoryzacyjną SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders).

„Sukces będzie zależał od upewnienia konsumentów, że stać ich na te nowe technologie”, ogłosiła  organizacja w oświadczeniu, dodając, że nowy termin stanowił „ogromne wyzwanie” dla sektora.

Plan Johnsona został z zadowoleniem  przyjęty przez przemysł.

„Daje to trampolinę do ogromnych możliwości inwestycji w całej Wielkiej Brytanii i zielonych miejsc pracy, które może przynieść prawdziwa gospodarka niskoemisyjna” - powiedział Josh Hardie, pełniący obowiązki dyrektora w Confederation of British Industry.

Zgodnie z planem, sprzedaż samochodów hybrydowych i vanów zostanie zakazana od 2035 roku.


samochód elektryczny free1200.jpg
Auto elektryczne czy hybrydowe? Wiemy, kto wygra tę rywalizację na największym rynku motoryzacyjnym świata


Brytyjski rząd przeznacza też środki na nowe technologie wykorzystujące CO2, energię wiatrową, wodorową i nuklearną

Dodatkowe 200 milionów funtów stworzyłoby klastry przemysłowe wykorzystujące technologię do wychwytywania, przechowywania i wykorzystywania emisji dwutlenku. Przewiduje się, że do 2030 r. kolejne dwa huby zwiększą łączną wartość inwestycji w technologię do 1 miliarda funtów.

Fundusze te prawdopodobnie przyniosą korzyści zakładom w północnej Anglii, takim jak region Humber i Teesside oraz Port Talbot w południowej Walii, gdzie w hutach stali opracowywane są przemysłowe projekty wychwytywania dwutlenku węgla.

Johnson, który obiecał zwiększyć brytyjską morską energię wiatrową do 40 gigawatów do 2030 r. z około 10 GW obecnie, przeznaczył do 500 milionów funtów na projekty związane z wykorzystaniem wodoru, w tym do ogrzewania domów i gotowania.

Rząd przeznaczył również 525 milionów funtów na budowę dużych i małych elektrowni jądrowych.

Reuters, jk

Czytaj także

Auto elektryczne czy hybrydowe? Wiemy, kto wygra tę rywalizację na największym rynku motoryzacyjnym świata

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2020 17:23
Stowarzyszenie China Society of Automotive Engineers, cytowane przez agencję Reuters, przewiduje, że 95 procent sprzedaży nowych pojazdów z napędem elektrycznym w 2035 r. w Chinach będą stanowić pojazdy elektryczne z baterią, podczas gdy sprzedaż pojazdów hybrydowych wyniesie zaledwie 5 procent.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Raport: na polskim rynku jest już ponad 100 modeli aut elektrycznych

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2020 12:45
- Liczba modeli samochodów z napędem elektrycznym, oferowanych na polskim rynku przekroczyła sto. Średni zasięg aut całkowicie elektrycznych sięga już 400 km, a ich ceny wynoszą od 80 do 800 tys. zł - wynika z najnowszego Katalogu pojazdów elektrycznych PSPA.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Volkswagen przedstawi mały samochód elektryczny dla mas. Nie będzie on jednak wcale taki tani

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2020 11:36
Jak informuje agencja Reuters, Volkswagen przyspiesza plany rozwoju dotyczące budowy małego samochodu elektrycznego na rynek masowy. W ten sposób reaguje na zapowiadane zaostrzenie przepisów klimatycznych.
rozwiń zwiń