X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ruszają targi motoryzacyjne we Frankfurcie nad Menem. W tle kryzys, ekspansja "elektryków"

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2019 20:56
Kanclerz Niemiec Angela Merkel zainaugurowała w czwartek 68. edycję jednych z najważniejszych na świecie targów motoryzacyjnych - IAA we Frankfurcie nad Menem. W tym roku przebiegają one w cieniu kryzysu niemieckiej branży samochodowej i przestawiania branży na napędy alternatywne – głównie elektryczne. Stąd na targach prawdziwy wysyp elektrycznych propozycji.
Taycan - elektryczna propozycja Porsche.
Taycan - elektryczna propozycja Porsche.Foto: EPA/FELIPE TRUEBA Dostawca: PAP/EPA.
samochód elektryczny free1200.jpg
W Polsce przyspieszył licznik elektromobilnościości

W przemówieniu wygłoszonym podczas otwarcia Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) Merkel skoncentrowała się na wyzwaniach, jakie niesie ze sobą przestawienie się branży na napędy alternatywne.

Napędy elektryczne koniecznością przy zmianach klimatu

Opowiedziała się za szybką rozbudową infrastruktury, oceniając, że 20 tys. stacji, w których obecnie można ładować auta elektryczne, to zdecydowanie za mało.

Tradycyjnie przekonywała, że "ochrony klimatu nie da się realizować bez kosztów, ale koszty będą znacznie wyższe, jeśli się tego nie zrobi". Merkel przyznała, że jest to zadanie "na miarę Herkulesa", ale wyraziła przekonanie, że "Niemcy zdołają utrzymać się w czołówce" tych zmian.

Przed nami kryzys niemieckiej branży motoryzacyjnej

IAA to jedne z największych i najbardziej znanych targów motoryzacyjnych na świecie. Odbywają się co dwa lata na przemian z Paris Motor Show. W tym roku jednak rozpoczęły się w cieniu kryzysu niemieckiej branży motoryzacyjnej.

Wciąż odczuwalne skutki afery dieslowej, spadek sprzedaży aut z tym napędem

Problemy sektora wynikają z kilku przyczyn. W 2015 roku zostały wykryte oszustwa dokonywane na masową skalę przez niemieckie koncerny, które fałszowały odczyty emisji spalin w samochodach z silnikiem Diesla. Sam Volkswagen zapłacił od tamtej pory 30 mld euro kar.

Pośrednim efektem "afery dieslowej" była fala pozwów w Niemczech ze strony organizacji zajmujących się ochroną środowiska, w których domagały się one zakazów wjazdu diesli do centrów miast. Obostrzenia takie obowiązują m.in. w Darmstadt, Hamburgu i Stuttgarcie. W Berlinie, Kolonii, Frankfurcie, Bonn, czy Essen wyroki sądowe czekają na wykonanie. Przekłada się to na spadek sprzedaży samochodów z tym napędem. Jest to szczególnie bolesne dla niemieckich firm, które od lat inwestowały w rozwój efektywnych silników na olej napędowy.

Niemieckie koncerny musza się zmierzyć ze spadkiem sprzedaży aut

W pierwszej połowie bieżącego roku sprzedaż Volkswagena spadła o 2,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018. W przypadku Daimlera to spadek o 4,7 proc. Jedynie BMW zanotowało wzrost o 0,8 proc. Największy spadek - 14 proc. - Niemcy zanotowały w Chinach, w Europie - 3,4 proc., a w USA - 2.

Niemieckim koncernom samochodowym nie służą też zawirowania na globalnych rynkach, konflikt handlowy USA z Chinami, groźba wprowadzenia przez Waszyngton ceł na auta z RFN oraz niepewność co do brexitu.

Wielkie wyzwania klimatyczne przed branżą samochodową

Eksperci są jednak zgodni, że największym wyzwaniem jest narzucona przez politykę konieczność ochrony klimatu. Podważa to cały dotychczasowy model biznesowy BMW, Daimlera i VW. Chociaż inwestują one miliardy euro w rozwijanie alternatywnych napędów, to wciąż są jeszcze w tyle za producentami z Azji.

Prawdopodobnie dlatego przemawiający na otwarciu IAA prezes Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) Bernhard Mattes apelował o niezaostrzanie i tak już wyśrubowanych celów klimatycznych. Z kolei premier Hesji Volker Bouffier ostrzegał przed prowadzeniem dyskusji o ochronie środowiska w tonie pseudoreligijnym i o unikanie związanego z tym dogmatyzmu.

Najwyraźniej nie przekonało to jednak aktywistów klimatycznych, którzy wdarli się na stoiska VW i BMW z transparentami, na których widniały napisy "Klimakiller" (niem. zabójcy klimatu).

Na weekend zapowiedziano masowe demonstracje ekologów przed IAA.

PAP, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak