X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Branża motoryzacyjna w Polsce w dobrej kondycji, ale przed nią trzy wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 11:48
Motoryzacja w Polsce to jedna z najbardziej produktywnych gałęzi polskiej gospodarki.
Audio
  • Jakie wyzwania stoją przed polska branżą motoryzacyjną, wyjaśniają goście radiowej Jedynki./Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Przychody branży motoryzacyjnej w 2018 r. wyniosły 89 mld zł.
Przychody branży motoryzacyjnej w 2018 r. wyniosły 89 mld zł.Foto: pixabay

− Odpowiada za 8 procent PKB i 13 procent całego naszego eksportu - mówi Alfred Franke ze Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

I wymienia, że przychody tej branży w 2018 r. wyniosły 89 mld zł.

W 2018 r. przychody i eksport branży mniejszy niż wcześniej

Jak jednak dodaje, w ubiegłym roku przychody nadal rosły, ale już w wolniejszym tempie – dynamika wyniosła 6 procent, gdy wcześniej rosła co roku o co najmniej 10 procent.

− W dodatku zaobserwowaliśmy wolniejszy wzrost eksportu – mówi gość radiowej Jedynki.

Mimo to, nastroje w branży są optymistyczne

Nastroje w przemyśle motoryzacyjnym w 2018 roku były pozytywne.

− W tym roku producenci oraz dystrybutorzy oczekują podobnych wzrostów -  powiedział Ivan Kondratenko, konsultant w firmie doradczej Frost&Sullivan, która bada nastroje w branży.

− Uważam, że potencjał wzrostowy nie jest jeszcze wyczerpany i rynek nadal rośnie – uważa gość radiowej Jedynki.

Trzy wyzwania przed branżą: wchodzenie do przemysłu 4.0, elektromobilność i brexit

Największe wyzwania, przed którymi stoi branża, związane są z jej wchodzeniem do przemysłu 4.0 - powiedział Alfred Franke.

− Ten aspekt będzie miał wpływ na pozycję polskiej branży motoryzacyjnej w najbliższych latach – mówi Franke.

Ponadto, jak dodaje, innym ważnym czynnikiem, mającym wpływ na branżę, jest problem redukcji emisji CO2, co zmusza do zbyt szybkiego tempa przestawienia się na elektromobilność, na co jeszcze nie jesteśmy gotowi.

Wyzwaniem dla branży będzie też brexit, gdyż ten  może sprawić, że na drodze kooperacji między polskimi producentami części a brytyjskim odbiorcami, stanie granica.

− A to zawsze ma swoje znaczenie – podkreśla gość radiowej Jedynki


Elektromobilność zagrożeniem dla rozwoju połowy branży?

W 2018 roku ponad połowa producentów i dystrybutorów uznała elektromobilność za zagrożenie dla swego rozwoju - potwierdza Ivan Kondratenko.

Jak wyjaśnia, polska branża motoryzacyjna skupiona jest przede wszystkim na pojazdach z napędem konwencjonalnym, co zmusi ją do dostosowania się i do dużych zmian.


Carshering też nie cieszy branży

Wyzwaniem dla branży w najbliższych 5, 10 latach jest także carsharing, bo zmniejsza popyt na zakup samochodów.
Producenci części  zatrudniają w Polsce ponad 147 tysięcy osób, czyli 80 procent zatrudnionych w przemyśle motoryzacyjnym.
Aleksandra Michałek – Tycner, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak